بخور سبب کاهش آلودگی و جرم روی پوست می شود

بخور سبب شده تا آلودگی و جرم روی پوست از بین برود و منافذ پوست تمیز شود. یکی از روش های سالم برای پاکسازی پوست استفاده از بخور به صورت ساده و با عصاره های گیاهی است.

بخور دادن سبب می شود تا منافذ پوست باز شده و در نتیجه داروها و کرم های درمانی از طریق پوست راحتتر جذب شوند و جریان خون رسانی تسریع شود.

با بخور دادن می توان پاکسازی عمیق جوش های سر سیاه و سفید را انجام داد. با بخور آلودگی ها و چربی ها و سلولهای شاخی از سطح پوست تمیز می شود و پوست مرطوب می گردد و مرطوب بودن پوست مانع از ایجاد چین و چروک ها در پوست می شود.

آب بخور علاوه بر اینکه موجب تمیزی و مرطوب شدن پوست می شود بلکه باعث ضد عفونی شدن و روشی برای شادابی پوست است.

دستگاه بخور به دو نوع سرد و گرم تقسیم می شود، دستگاه بخور سرد معمولا در فصل تابستان و از دستگاه بخور آب گرم معمولا در فصل سرما استفاده می شود.

دستگاه بخور آب سرد خطر سوختگی را از بین می برد و مصرف انرژی نیز کمتر می شود. آب سرد محل مناسبی برای تکثیر باکتری ها و قارچ ها است و از آنجایی که بخور سرد قطرات ریز آب را به هوا پراکنده می کند ، باکتری ها و مواد زیان آور دیگر نیز به همراه آب در فضای اتاق منتشر می شوند، بنابراین باید مخزن آب را هر روز با آب و صابون شستشو داد.

در دستگاه های بخور آب گرم، بخار آب داغ به وسیله المنت حرارتی تولید می شود و احتمال رشد باکتری و کپک زدن در مخزن آن بسیار اندک است و در بهبود عفونت های مجاری تنفسی سود بخش تر است. اما عیبی که دستگاه بخور آب گرم دارند مصرف انرژی برق آنها است و احتمال سوختگی با بخار داغ یا آب داغ داخل مخزن وجود دارد.

متخصصان توصیه می کنند در فصولی که عمدتا در هوا گرد و غبار پراکنده است، برای جلوگیری از انتشار ویروس ها و میکرو ارگانیسم بیماری زا از بخور استفاده شود.

 

مجله پزشکی مادر