اگر همسرتان به شما خیانت کرد


اگر شخصی به زندگی خود متعهد باشد هیچ گاه به فکر خیانت نمی افتد و اگر شخصی دچار اختلالات شخصیتی ، وسواس و تضاد فکری نباشد هیچگاه به همسر خود خیانت نخواهد کرد. و اگر چنین و چنان نباشد، خیانت به همسر رخ نمی دهد. اما خودمانیم ، همسر داری هم در این روزها خیلی سخت شده است. یعنی دست بالای دست زیاد شده، حالا در این آشفته بازار چه باید کرد؟ اگر روزی همسر شما به شما خیانت کند چه کار می کنید ؟ یا اصلا فکری به حال خیانت نکردن همسرتان دارید؟

سیما فردوسی روانشناس در پاسخ به این سوالات به خبرنگار مجله پزشکی مادر گفت: ما همیشه باید در ابتدا به دنبال علت باشیم نه اینکه در ابتدای کار به فکر راه حل بگردیم. پس اگر همسرتان به شما خیانت کرد ابتدا دنبال علت آن باشید. سعی کنید اطلاعات و آگاهی های خود را بالا ببرید. کتابهای مختلف و گوناگون همسرداری بخوانید و آنها را در زندگی خود به کار بگیرید. از تجربیات همسران موفق در زندگی بهره مند شوید.

وی همچنین یاد آور شد: زنان نباید خیلی مدرن و امروزی باشند. و نباید پختن غذا و شستشو و رسیدن به همسر و زندگی خود را فراموش کنند نه اینکه خیلی سنتی باشند. زیرا زنان سنتی تغییر کردند، زنان نیاز به تغییر در زندگی و در خود احساس کردند و به زن امروزی تغییر یافتند، اما مردان نیازی در تغییر خود ندیدند و همان گونه سنتی باقی ماندند و این مردان همان زنان سنتی را می خواهند. بنابراین زنان باید تعادل را رعایت کنند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: همسران باید همیشه برای یکدیگر جذاب و تازگی داشته باشند، از لحاظ پوشش و نحوه حرف زدن تنوع و تغییر ایجاد کنند، از یکنواخت شدن خود و زندگی اجتناب کنند . افراد می بایستی در هر شرایطی به خودشان برسند، یعنی بر پوشش و آرایش خود کار کنند، لباس های زیبا بپوشند، تناسب اندام داشته باشند، از عطر و خوشبو کننده ها استفاده کنند تا همیشه جذاب و دلنشین باشند.

سیما فردوسی همچنین اظهار داشت: همسران می بایستی همیشه در حال تغییر باشند (البته منظور از تغییر عدم ثبات شخصیت نیست) و تغییرات آنها می بایست در جهت مثبت پیش رود. همسران هر دو باید در حال پیشرفت و رشد باشند.

وی در پایان افزود: از مشورت با افرادی که دارای صلاحیت مشورت هستند بهره مند شوید و مراجعه به روانشناسان متخصص را فراموش نکنید و توجه داشته باشید که در انتخاب مشاور و روانشناس دقت لازم را داشته باشید.

مجله پزشکی مادر