تشکر از مردها

وقتی همسرتان به شما هدیه ای بدهد ؛ نشانه این است که شما شایستگی این را دارید که او به شما هدیه بدهد . این نکته را به خود یادآوری کنید و از او به طور مناسبی تشکر کنید . وقتی شکستی نفسی می کنید و یا می گویید " چرا زحمت کشیدی " در واقع کاری را که برای شما انجام داده است را رد می کنید . اما هنگامی که یک کلمه " متشکرم " را همراه با احساس سپاه بیان نمایید ، در رابطه خود با وی چیز بیشتری به دست خواهید آورد . با گفتن " چرا زحمت کشیدی ، من به آن احتیاج ندارم " آن چیز را از دست خواهید داد . آن موهبت در رحمتی است که صمیمیت و عشق را به خانه شما می آورد و استفاده از این عبارات ، در واقع رد کردن کاری است که شوهرتان برای شما انجام داده یا می خواهد انجام دهد . به جای همه اینها ، به همان  "متشکرم " بسنده کنید . همین طور وقتی او پیشنهاد همکاری در کارهای خانه و بچه داری می دهد ، از کمک او استقبال و تشکر کنید .

● وقتی هدیه ای را  از شوهرتان دریافت می کنید ،

● وقتی همسرتان بچه را لباس پوشانده و آماده می کند ،

● وقتی در یک مهمانی صندلی اش را به شما پیشکش می کند ،

● وقتی برای تماشای یک فیلم ، شما را به سینما می برد ، خیلی ساده از او تشکر کنید .

● به نظر می رسد ، اما بسیاری از زنان در خود ، پیش فرض هایی دارند که نمی توانند به راحتی آنچه را که شوهرشان به آنها می دهد ، بپذیرند . از جمله ، می توان به موارد زیر اشاره کرد :

● اگر بخواهد بچه را آماده کند ، بار دیگر لباس او را پشت و رو تن او خواهد کرد !

● بعد از این همه کار روزانه خسته است . من خودم لباس های را بچه را عوض می کنم .

● برای رفتن به سینما پول کافی نداریم .

● ممکن است همه اینها توجیهات معتبری باشند اما در کار پذیرفتن هدیه یا محبت همسرتان ، تولید اختلال می کنند و بنابراین ، به صمیمیت موجود لطمه می زنند . وقتی پیشنهاد او را به هر دلیلی رد می کنید ، مانع از آن می شوید که به شما توجهی که شایسته آن هستید بشود .

نکته

نقطه نظر شما البته مهم است  و حق دارید که آن را ابراز کنید اما قبل از آن تاوانی را که برایش می پردازید در نظر بگیرید . بچه ها آسیبی نمی بینند اگر لباسشان را پشت و رو به تن شان کنند . اما انتقاد از شوهرتان ، آن هم به این دلیل که لباس بچه را پشت و رو تن او کرده ، او را در ابراز محبت و ایجاد صمیمیت و همکاری و همدلی با شما متوقف خواهد کرد . قبول نکردن دعوت همسرتان برای صرف شام با او ، آن هم به این دلیل که روی منابع مالی تان فشار وارد می کند قدرت ارزیابی او را زیر سوال می برد .

وقتی شوهرتان به شما پیشنهاد کمک می دهد ، یا در مقام تعریف از شما حرفی می زند ، اگر حرف او را با روی خوش بپذیرید . چیزی از شما کم نمی کند . برخوردار بودن از حمایت مرد زندگی مان ، به احساس آرامش می دهد . وقتی از او هدیه می گیریم ، احساس خوشی در ما ایجاد می شود . وقتی هم که ما از همراهی همسرمان استقبال و او را راضی می کنیم ، به او احساس قدرتمند ، غرور و خواستنی بودن می دهیم .

پذیرش با روی خوش

با بزرگواری ، آنچه را که شوهرتان به شما پیشکش می کند ، بپذیرید . خواه این پیشکش ، کمک به بچه باشد ، خرید یک گمربند باشد و یا ماساژ شانه هایتان . پذیرفتن با روی خوش ، نشانه ای از کنار گذاشتن کنترل ها و پیش فرض ها است .

حتی اگر مطمئن نیستید که هدیه او را می خواهید و یا اگر اطمینان ندارید که توان پرداخت بهای متاعی را که برایتان خرید داشته ، هدیه اش را قبول کنید و از کاری که کرده با روی خوش تشکر نمایید .

دریافت کردن و پذیرفتن

پذیرفتن و دریافت کردن به نظر ساده می رسد . اما بسیاری از زنان در پذیرفتن هدایای شوهرشان ، با دشواری روبه رو هستند . هدیه می تواند مادی ( مانند خرید یک گردبند ) وقت گذاشتن برای کمک به شما ( مانند کمک برای تهیه شام ) یا نشان دادن محبت ( مانند تعریف کردن از شما )باشد.

به دو دلیل ممکن است در کار پذیرفتن هدیه ، خوب عمل نکنیم :

اول آن که ممکن است خود را شایسته دریافت آن هدیه ندانیم .
دوم ممکن است تعریف از خود را ، به این دلیل که می خواهیم تواضع و فروتنی نشان دهیم ، رد کنیم . همه چیز به شما بستگی دارد . دریافت هدیه از دو بخش تشکیل می شود :

1- دریافت مهر و محبت از سوی همسر : حالتی حاکی از مهر و محبت دریافت می کنید و می فهمید شوهرتان به فکر شما بوده است .

2- پذیرش هدیه توسط شما : هدیه او را در بست قبول می کنید .

هدیه سمبل و نشانه مهر و محبت است . اما هدیه و مهر و محبتی که همراه آن است ، چنان درهم آمیخته اند که نمی توان آن ها را از یکدیگر تفکیک نمود .

اغلب اوقات نخستین واکنش ما به چیزی که اگر خودمان بودیم آن را نمی خریدیم به شکل یک انتقاد است و معنا و مفهومش این است که شوهرمان از ما شناخت درست ندارد . اما واقعیت این است  که او هم شناختی از ما دارد و به علاوه ، شاید سلیقه او متفاوت از ما باشد . اما در عین متفاوت بودن ، خوب هم باشد .

مثال

اشکان به مناسبت سالگرد ازدواج یک کیف به همسرش هدیه کرد . سارا به اشکان گفت از کیفی که برایش خریده بسیار متشکر است ، اما چون نمی تواند همه متعلقاتش را در آن قرار دهد بهتر است آن را عوض کند . اما بعد به این نتیجه رسید کیفی که شوهرش خریده بود ، بسیار زیبا و شیک بود . سرانجام سارا به شوهرش اطلاع داد که کیف او را بیشتر می پسندد و بعد از سلیقه شوهرش تعریف کرد . استقبال سارا از هدیه شوهرش موجب شد تا اعتماد به نفس شوهر ، همدلی و صمیمیت بین آنها افزایش یابد .

این زمان ها را دریابید

● زمانی که خود را برای شوهرتان ( آن گونه که او دوست دارد ) می آرایید و بهترین و مناسبترین لباس خود را در مقابل وی می پوشید .

● زمانی که همسرتان از دست شما دلخور شده است (و رنجش او را احساس می کنید ) در مقام عذر خواهی برمی آیید به او محبت می کنید .

● زمانی که دیرتر از موعد مقرر به " منزل ، میهمانی ، محل ملاقات و غیره "می رسد ، او را بازخواست نمی کنید .

● زمانی که منزل را برای حضور او به صورت مکانی دوست داشتنی و راحت درمی آورید .

● زمانی که کمک هایی از طرف بستگان و نزدیکان شما به همسرتان می شود و آن ها را به رخ او نمی کشید .

● زمانی که در مورد خروج از منزل تا حد امکان او را بدرقه می کنید و با گرمی از او خداحافظی می کنید .

● زمانی که لباس ، طرز آرایش و توقعات دیگرتان را با نظرات و عقاید و به خصوص موقعیت اقتصادی او ، تطبیق می دهید .

● زمانی که از همسرتان ناخواسته و تحت شرایطی رنجیده می شوید و در مقام مجازات یا تلافی بر نمی آیید . در این زمان ، عذرخواهی مرد را با محبت می پذیرد و او را مورد عفو قرار می دهید . هرچه تقصیر و عملکرد نا مناسب مرد بیشتر باشد ، با عفو خود امتیاز بیشتری دریافت می کنید و سرانجام این که مرد زندگی تان را برای خودتان نگه می دارید .

● زمانی که شما از عشق ورزی با همسرتان به راستی لذت می برید و همسرتان احساس شعف و شادمانی شما را حس می کند .

● زمانی که همسرتان فراموش می کند چیزی را بر دارد ؛ به او می گویید " مهم نیست دفعه آینده یادت باشد آن را برداری ." حتی اگر موارد مشابهی نیز دوباره تکرار شود ، با شکیبایی به او می گویید  "مهم نیست این بار آن را بردار . " در حالی که طوری به او نگاه نمی کنید که او را بی ملاحظه و بی توجه قلمداد نمایید .

● زمانی که در مقابل همسر خود ، با حالتی افسرده حاضر نمی شوید و در موقع ورود او به خانه با لبخند از او استقبال می کنید.

● زمانی که همسرتان می خواهد به جبران بحث و مشاجره ای که با شما داشته ، اقدامی برای رفع کدورت و خوشحالی شما انجام دهد ، شما بار دیگر او را می پذیرید و از فعالیت های او قدر شناسی می کنید .

● زمانی که ناتوانی و سستی های احتمالی او را مورد ملامت و سرزنش قرار نمی دهید .

● زمانی که از مردان دیگر در نزد همسرتان ( در حد غیر متعارف ) تمجید و تعریف نمی کنید .

زمانی که به امیال و تمنیات متدوال او احترام می گذارید و فقط تمایل خود را شرط اساسی و اصلی قرار نمی دهید .

● زمانی که زحماتی را که برای خویشاوندان همسر خود کشیده اید ، به رخش نمی کشید .

● زمانی که وقتی همسرتان رانندگی می کند و راهی را اشتباه می رود ، بر سر او قیل و قال راه نمی اندازید . به عنوان مثال ، به او می گویید : اگر از آن راه می رفتیم این صحنه دلپذیر یا این منظره را نمی دیدیم .

منبع: مجله بهداشت زنان- شماره 17