توصیه برای افزایش ضریب هوشی دانش آموزان

کتاب خواندن مطمئن ترین و  ارزان ترین راه برای ارتقای یادگیری و رشد ذهنی و ادراکی کودکان در سنین مختلف است.
به گزارش خبرنگار مجله پزشکی مادر ، کتاب خواندن یکی از راههای افزایش ضریب هوشی و رشد ذهنی دانش آموزان است، از همان سال های نخست زندگی ، برای کودکتان کتاب بخوانید.   

تازه ترین تحقیقات علمی نشان می دهند که به کارگیری روش های معین ، می تواند ضریب هوشی و سرعت یادگیری کودکان را افزایش بدهد.

شرکت در برنامه های ورزشی منظم ، باعث تقویت حس اعتماد به نفس، تمایل به کار گروهی و رهبری در کودکان می شود. شاید فکر کنید اگر بجای ورزش کردن کتاب بخوانید، بیشتر یاد می گیرید، اما ورزش کردن باعث می شود، در ساعتهای بعد از تمرین ، بازده شما بالاتر رود و بهتر یاد بگیرید. و می توانید به سادگی تمرکز کنید.

همیشه فرزندتان را از بازی های رایانه ای منع نکنید ، بلکه به سراغ بازی هایی بروید که تفکر راهبردی و مهارت های برنامه ریزی را رشد می دهند و باعث تقویت کار گروهی و خلاقیت فرزندتان می شوند.

شکر ، چربی های ترانس و غذاهای بی ارزش را از برنامه غذایی دانش آموزان حذف کنید و در مقابل ، از ماده غذایی ماهی سالمون ماهی آزاد است. این ماهی منبع غنی از پروتئین و اسیدهای چرب چون امگا 3 است. این مواد می‌توانند سیستم عصبی را تقویت کنند. خوردن صبحانه در تقویت حافظه ، افزایش قدرت تمرکز و یادگیری، نقش مهمی دارد. کودکانی که صبحانه نمی خورند، در مقایسه با کودکانی که روز را با یک وعده کامل شروع می کنند، زودتر خسته می شوند، تحریک پذیرترند و دیرتر واکنش نشان می دهند.

والدین باید توجه داشته باشند که کودکان خود را کنجکاو بار بیاورند.

همیشه از کودک سوال بپرسید، مهارت های تازه یادش بدهید و او را به گردش های علمی ببرید تا حس کنجکاوی اش تقویت شود.

بازی های فکری را دست کم نگیرید ، شطرنج ، جدول ، معما و چیستان ، همگی تمریناتی هستند که مغز را برای تفکر سریع و هوشمند آماده می کنند.

خبرنگار مجله پزشکی مادر، مریم کریمی