با بازی دانش آموزان خلاقیت را فرا می گیرند

زنگ تفریح هم فرصتی برای استراحت و رفع خستگی دانش آموزان است و هم مهمترین وسیله اجتماعی شدن آنان به شمار می رود. بنابراین زنگ تفریح فرصتی است تا دانش آموزان گروه های سنی مختلف ضمن بازی گروهی با هم دوست شوند.
به گزارش خبرنگار مجله پزشکی مادر ، بازی ، طبیعی ترین فعالیت بچه هاست. از طریق بازی کودکان خود را نشان می دهند. دنیای خود را کشف می کنند و دوباره آن را می آموزند. اگر چه ممکن است بازی را فقط در حد سرگرم کردن ، شاد کردن و تفریحی برای بچه ها قلمداد کنیم ولی فعالیتی بسیار مهم برای کودکان می باشد.

از طریق بازی کردن ، کودکان بسیاری از مهارت هایی را که در بزرگسالی به آن نیاز دارند یاد می گیرند. بازی مهارت های زبانی و استدلالی کودکان را تقویت کرده ، باعث تفکر آزاد و مستقل در آنها می شود. به وسیله بازی کردن ، کودکان به کشفیات مختلف پی می برند. قضاوت و استدلال کردن را می آموزند و خلاقیت را فرا می گیرند و در نتیجه فرآیند فکری خود را به تدریج بهبود می بخشند.

بازی نه فقط در دانش آموزان ایجاد نشاط می نماید بلکه به آن ها یاد می دهد تا دنیای خود و جای خود را در آن بیابند. از طریق بازی در محیط امن دانش آموزان موفقیت را تجربه می کنند. نقش های مختلف را بازی می کنند و مسئولیت رفتار خود را به عهده می گیرند و با دیگران ارتباط برقرار می کنند.

اما بازی چه می کند؟
بازی باعث « شادی و نشاط » در کودکان شده و به آنها احساس قدرت می دهد ، به تخیلات آن ها کمک می کند ، به آن ها اجازه تحقیق و تکرار کردن می دهد ، بچه ها نقش های گوناگون را تمرین می کنند.

به وسیله بازی کردن کودکان به کشفیات مختلف پی می برند. دانش آموزان باید در حین بازی دقت كنند و اگر یكی از همبازی آنها دچار سانحه شد او را حركت ندهند زیرا ممكن است دچار شكستگی شده باشد و سریعاً ناظم مدرسه را خبر كنند. دانش آموزان نباید هرگز از نرده های راه پله خم شوند ، یا دوستان خود را به شوخی هول دهند، دانش آموزان نباید در زیر نور مستقیم آفتاب بازی كنند.

لازم است كه والدین تمام نكات بهداشتی را به فرزند خود آموزش دهند.

خبرنگار مجله پزشکی مادر ، مریم کریمی