استفاده از لیزر در درمان بیماری‌های پوستی راه گشای مناسبی برای رفع ضایعات پوستی و همچنین مصارف زیباسازی پوست به شمار می‌آید.
دکتر «حبیب انصارین»، متخصص بیماری‌های پوست در خصوص استفاده‌های درمانی و زیبایی از لیزر گفت: امروزه استفاده از لیزر در دو بعد مختلف درمان ضایعات پوستی و رفع ناهنجاری‌ها با اهداف زیبایی و براساس نیازهای بیمار مراجعه کننده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی رفع ضایعات رنگی پوست و از بین بردن موهای زاید را از جمله کاربردهای درمانی استفاده از لیزر خواند و اضافه کرد: رفع ضایعات تومورال و ضایعات عروقی مثل ماه گرفتگی از دیگر مصارف کاربرد درمانی لیزر است که امروزه مراجعان بسیاری را به خود اختصاص داده است.
دکتر انصارین عضو بخش پوست بیمارستان رسول اکرم(ص) ، ‌رفع ناهنجاری های پوستی و یا هنجارهایی که بیمار آنها را مشکل می داند، از دیگر کاربردهای لیزر در زمینه مصارف زیبایی پوست دانست و افزود: رفع چین‌های سطحی پوست و جوان سازی پوست از دیگر کاربردهای لیزر است که امروزه از آن استفاده‌های فراوانی می‌شود.
دکتر انصارین در پایان تاکید کرد: متاسفانه برخی از بیماران به علت نداشتن اطلاعات کافی از مصارف لیزر خواسته‌های نامعقولی از کاربرد آن در درمان مصارف زیباسازی پوست خود دارند که سوء استفاده افراد سودجو در این مورد علاوه بر ایجاد مشکلات ظاهری در این افراد باعث صدمات روحی و مالی جبران ناپذیری برای آنان می‌شود.

درمان کورک‌های عود کننده به وسیله لیزر
از بین بردن موهای ناحیه باسن به وسیله لیزر در افرادی که به «پی الو ویندال» یا کورک عودکننده دچار هستند، به عنوان بهترین روش درمان این بیماری معرفی شد. دکتر « حمیده مروج » ، متخصص بیماری‌های پوست در خصوص درمان این بیماری گفت: کورک عود کننده در ناحیه چین باسن به علت فرو رفتن موهای این ناحیه در داخل پوست به وجود می‌آید و با احساس درد شدید و ترشح خونابه و چرک همراه است.
عضو مرکز تحقیقات دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به اندازه بزرگ کورک در مبتلایان که با مشکلات زیادی توام است، اضافه کرد : در اکثر مواقع کورک به وسیله عمل جراحی رفع می‌شود ، ولی در برخی از انواع آن نیز کورک بعد از هر عمل جراحی ، عود می‌کند و جایگزین محل قبلی می‌شود.
وی ضمن اشاره به یافته‌های حاصل از این مطالعه در دو کشور آمریکا و ایتالیا افزود: پس از جراحی‌های مکرر در بیماران مورد مطالعه در این تحقیق که با مشکل عود شدن کورک در این ناحیه روبرو بودند، مشخص گردید که تنها راه حذف این مشکل از بین بردن عامل ایجاد آن یعنی موهای این قسمت از طریق سوزاندن با لیزر است.

منبع : prin.ir