پوست های حساس و عرق سوز شدن

برای بسیاری از افراد، عرق سوز شدن اولین هدیه فصل گرماست اما حساس شدن پوست، تنها مشکلی نیست که به دلیل تعریق بیش از اندازه در روزهای گرم ایجاد می شود؛ از دست رفتن رطوبت بدن و رشد مهارناپذیر قارچ های پوستی هم از مشکلاتی است که بسیاری از افراد به دلیل انتخاب پوشش نامناسب در تابستان به آن دچار می شوند. اگر آفتاب سوختگی، حساس شدن پوست پا و گردن و بوی بد بدن در روزهای گرم بیشتر از هر چیز شما را آزار می دهد، این مطلب را بخوانید. ما به شما در انتخاب مناسب ترین لباس ها برای فصل گرما کمک می کنیم.

مانتوهای ضد عرق

مانتو های آزاد و نخی که این روزها باب شده اند، کار شما را راحت تر کرده اند و نه تنها به خاطر پیروی از مد روز، بلکه برای کمتر عرق ریختن در تابستان چاره ای جز کمک گرفتن از مانتوهای گشاد نخی ندارید. پس پوشش های چین دار یا مدل هایی که پارچه ضخیم تری دارند را کنار بگذارید و استفاده از رنگ های تیره را هم فراموش کنید. لباس های روشن اجازه نمی دهند که گرما در پوشش شما حبس شود و آزارتان دهد. الیاف مصنوعی بدترین انتخاب برای فصل تابستان هستند. بهتر است در این فصل سراغ مانتوهای الیاف طبیعی که به راحتی در بازار پیدا می شوند بروید یا چروک شدن پارچه های نخی را به جان بخرید و از آنها کمک بگیرید.

زیرپیراهنی های ضد قارچ

تصور می کنید نپوشیدن زیر پیراهنی احساس گرما را کمتر می کند؟ اگر در این فصل زیر پیراهنی تان را کنار بگذارید، عرق بدن تان مستقیما به پیراهن شما می رسد و نه تنها لکه های ناخوشایندی را در آن ایجاد می کند، بلکه بوی عرق بدن تان را شدیدتر می کند. زیر پیراهنی ها اگر از جنس مناسبی انتخاب شوند، نه تنها احساس گرما را بیشتر نمی کنند، بلکه با جذب عرق در کاهش دمای بدن و داشتن ظاهری مناسب به شما کمک می کنند. لباس زیرتان را از پارچه های نخی و کتان انتخاب کنید. زیرپوش های پلاستیکی نه تنها تعریق را بیشتر می کنند، بلکه فضای مناسبی برای رشد قارچ ها و ایجاد بیماری های پوستی فراهم می کنند.

کلاه های ضد آفتاب سوختگی

کلاه و دستکش نخی را در آفتاب تابستان فراموش نکنید. نگران ظاهرتان نباشید، شما می توانید یک کلاه لبه پهن زیبا و هماهنگ با لباس های تان را انتخاب کنید که هم به ظاهرتان لطمه ای نزند و هم مانع تابیدن مستقیم آفتاب به صورت تان شود. گذشته از این، هنگام رانندگی دستکش نخی سفید دست تان کنید تا پوست تان آفتاب سوخته نشود و آسیب نبیند. بهترین گزینه کلاه های لبه پهن حصیری هستند اما اگر مدل مناسبی در میان آنها پیدا نکردید، تنها کافی است اصل لبه پهن بودن و خنک بودن را رعایت کنید.

شلوارهای ضد عرق سوزی

شلوارهای جین چسبان را فراموش کنید. عرق سوز شدن یکی از مشکلات شایع این فصل است و شلوارهای تنگ از مسببان اصلی دچار شدن به آن هستند. شلواری گشاد و نخی را انتخاب کنید تا هوا به راحتی از آن عبور کند و به قارچ ها و باکتری ها مجال زندگی را ندهد. شاید تصور کنید با پوشیدن شلوار ورزشی در خیابان تیپ تان را تابستانی کرده اید، اما مراقب باشید! بسیاری از این شلوارها از الیاف مصنوعی ساخته شده اند و پلی استر زیادی در پارچه شان به کار رفته است.

اگر شلوار ورزشی نخی و آزاد پیدا نکردید، می توانید با پوشیدن شلوار لنین یا الیاف طبیعی خیال خود را راحت کنید. مهم این است که جریان هوا به پوست شما برسد، پس زیاد سختگیر نباشید.

پیراهن های ضد حساسیت

شاید تصور کنید شلوارهای کوتاه بهترین گزینه برای خنک ماندن در خانه هستند، اما جنس لباس خانه ای که انتخاب می کنید بیشتر از ابعاد آن در خنک ماندن یا عرق کردن تاثیر دارد. شلوارها و تاپ هایی که پلی استر زیادی دارند، بدترین انتخاب برای تابستان شما هستند. بدن شما برای خنک شدن در این فصل به لباسی آزاد از الیاف طبیعی نیاز دارد، پس گول زیبایی لباس های چسبان و براق را نخورید. لباس خانه تابستانی تان را از رنگی شاد و پارچه ای نخی انتخاب کنید. پوشیدن یک لباس آزاد در خانه، پس از گذراندن روز گرم کاری آرامش را به بدن شما برمی گرداند و اجازه نمی دهد حساسیت های پوستی شما را آزار دهد.

کفش های ضد بو

ممکن است تصور کنید حذف جوراب در این فصل به خنک شدن پای شما کمک می کند. اما اگر اهل پوشیدن کفش های چرم مصنوعی مثل کتانی ها هستید، توصیه می کنیم پوشیدن جوراب نخی را فراموش نکنید. پای برهنه شما در کفش بیشتر عرق می کند و نه تنها احساس گرمای بیشتری را به شما منتقل می کند، بلکه بوی ناخوشایندی هم می گیرد. گذشته از این، در تابستان هرگز سراغ کفش های چرم مصنوعی نروید و سلامتی پوست پا و بهداشت تان را قربانی زیبا بودن این کفش ها نکنید. یادتان نرود که محیط مرطوب و تاریک این کفش ها، بهترین جا برای رشد قارچ های پوستی است.پوشیدن صندل های روباز، آن هم بدون جوراب پوست پای تان را تیره و چند رنگ می کند. شاید بهترین گزینه برای گذراندن تابستان، یک کفش خنک پارچه ای یا کفش هایی که رویه پرسوراخ و تهویه مناسبی دارند ، باشد.

آستین بلندهای ضد سرطان

می خواهید در این هوای گرم، لباسی خنک به فرزندتان بپوشانید؟ شاید پیراهنی بدون آستین و کوتاه اولین انتخاب شما باشد اما اشتباه می کنید؛ تابش مستقیم آفتاب به پوست شما نه تنها او را گرمازده می کند، بلکه پوستش را هم می سوزاند. یادتان نرود که قرار گرفتن در معرض آفتاب مستقیم خطر ابتلا به سرطان پوست را بالا می برد. پس برای جلوگیری از این اتفاق ها از یک بلوز و شلوار نخی یا پیراهنی بلند کمک بگیرید.

لباس های بدون آستین نه تنها مانع عرق کردن فرزندتان نمی شوند، بلکه تعریق او را هم بیشتر می کنند. یک پوشش نازک و نخی که به راحتی جریان هوا از آن عبور می کند، می تواند عرق بدن را به خود جذب کند و بدن را خنک نگه دارد.

چادرهای ضد بو

اگر چادری هستید، در این فصل خیال پوشیدن چادرهای سنگین و شرمن را از سر بیرون کنید. این چادرهای مجلسی بیشتر از هر پارچه ای حرارت را جذب و در خود حفظ می کنند و کنترل آنها در روزهای گرم تابستان هم کار آسانی نیست. شاید بهتر باشد در فصل تابستان، بیش از اندازه فاخر پوشیدن را قربانی بهداشت و آسایش تان کنید. تعریق زیاد نه تنها بدن تان را بد بو می کند، بلکه ممکن است به خاطر از دست رفتن بیش از اندازه بدن، شما را روانه بیمارستان هم بکند. بهتر است چادرتان را از پارچه سبک تری که بافت درشت دارد انتخاب کنید و به جای چادرهای قدیمی، از مدل های جدیدی که جلوبسته و آستین دار هستند استفاده کنید تا بتوانید زیر آنها مانتوی تونیک مانند و نخی بپوشید.

منبع: برترینها