نکات زیبایی طبیعی برای زنان بالای 50 سال

چند  چروک ظریف روی صورت، نشانه پا گذاشتن به میانسالی می باشد . تغییرات طبیعی میانسالگی اجتناب ناپذیر می باشند. اما استفاده از محصولات جوان کننده پوست و محصولات مراقبت از موها، بدون انجام عمل جراحی، گزینه های مناسبی برای زنان بالای 50 سالی است که می خواهند زیبایی های طبیعی خود را افزایش دهند.

 تاثیرات افزایش سن بر پوست و مو

در معرض نور خورشید قرار گرفتن ، سیگار کشیدن ، رژیم غذایی، و وراثت همگی اثراتی روی پوست برجا می گذارند که موجب مسن تر به نظر رسیدن پوست، میشوند. استرس، مشکلات و چاقی نیز بر روی ظاهر پوست اثر می گذارند. در میانسالی، پوست به سرعت قبل، سلول نمیسازد. پس حالت الاستیکی کمتری دارد و بیشتر مستعد خشک شدن می شود.

همچین اتفاقی برای رنگدانه های موی نیز رخ می دهد.سلولهای رنگ دانه مو، قدرت بازسازی کمتری پیدا می کنند و این امر موجب خاکستری شدن موها می شود.

8 نکته زیبایی طبیعی برای پوست

چند راهکار ساده برای مراقبت از پوست در میانسالی وجود دارد.این نکات زیبایی پوست برای شروع مناسب می باشند.

1- اگر سیگار می کشید، کشیدن سیگار را متوقف کنید. تحقیقات نشان می دهد که سیگار کشیدن موجب آغاز شدن پیری پوست، قبل از میانسالی می شود.

2- از آفتاب گرفتن و رفتن به سالنهای سولاریم خودداری کنید.بین ساعت ده صبح تا دو بعد ازظهر در مقابل نور خورشید قرار نگیرید.در این ساعات اشعه نور خورشید، بیشترین قدرت خود را دارد.اگر مجبور هستید که در این ساعات در مقابل اشعه خورشید باشید از کلاه محافظ، لباسهای آستین بلند و عینک آفتابی استفاده کنید.کک و مک و لکه های پوستی ارتباط مستقیمی با در معرض نور خورشید قرار گرفتن دارند.

3- به صورت مداوم از کرم ضد آفتاب استفاده نمایید.از کرمهای ضد آفتابی با SPF30 یا بالاتر با محافظ UVB و UVA استفاده نمایید.آسیبهای نور خورشید می تواند موجب ایجاد چین و چروکهای ریز و ناهمواری پوست گردند.

4- برای جلوگیری از ابتلا به سرطان پوست، پوست خود را معاینه کنید. اگر تغییراتی وجود دارند که موجب نگرانی شما می شوند به دکتر مراجعه کنید.از آنجایی که افراد مسن تر بیشتر در معرض خطر هستند، معاینات سالیانه برای این افراد ضروری می باشد.

5- پوست خود را مرطوب نگه دارید. از صابونها و لوسیون های مرطوب کننده استفاده نمایید. اگر هنوز دچار مشکلاتی بودید، حتما با پزشک مشورت نمایید.

6- از مواد غذایی مناسب تغذیه کنید و پوست خود را آبرسانی کنید.تغذیه درست به بدن در بازسازی پوست کمک می کند.نوشیدن زیاد مایعات به آبرسانی لایه داخلی پوست و نفوذ آن به لایه خارجی پوست کمک می کند.

7- از محصولات ضد پیری پوست استفاده نمایید.اگر بالای 50 سال دارید، کرم ها و لوسیون های مناسب،  با زنده کردن پوست می توانند به حفظ زیبایی طبیعی پوست شما کمک کنند.پنتاپپدیتس( که یک ترکیب شیمیایی در بسیاری از محصولات جدید می باشد) می تواند موجب تسریع ساخت کلاژن توسط سلولهای پوستی شود که این امر موجب استحکام بیشتر پوست می شود.گزینه های دیگر موجود، استفاده از درمان های تجویزی و کرم های رتینوئید می باشد.

8- در مورد درمانهای پوستی، اطلاعات خود را افزایش دهید.تزریق بوتاکس یا دایسپورت می تواند موجب بهبود چین و چروکها در نواحی بالایی صورت شود.لایه برداری شیمیایی می تواند خطوط نازک و چین های ظریف به خصوص در اطراف چشم و دهان را از بین ببرد. پرکننده های چین و چروک موجب پر شدن پوست و از بین بردن خطوط صورت میشوند.میکرودرمی خطوط صورت را از بین می برد  و رنگ پوست را بهبود می بخشد. لیزردرمانی آسیبهای پوستی ناشی از اشعه خورشید، جای زخم و سایر مشکلات پوستی را بهبود می بخشد.

4  نکته طبیعی آرایشی طبیعی برای داشتن موهای سالم

هیچ راه حلی برای موهای خاکستری وجود ندارد . هرچند اگر میخواهید جوان تر به نظر بیایید، می توانید موهای خود را رنگ کنید. برای داشتن موهایی سالم و جوان، نکات زیر را به کار برید.

1- موهای خود را هایلایت کنید . چند رشته موی رنگ شده میان موهای طبیعی خودتان، بویژه اگر رنگ موهایتان روشن است، می تواند موهای خاکستری را پنهان کند.

2- در مورد رنگ موی قهوه ای تیره دقت کنید.زنانی که به داشتن موهایی با رنگ یک دست و تیره تمایل دارند باید توجه کنند که این رنگ نیاز به رنگ کردن منظم دارد تا از مشخص شدن رنگ ریشه موها جلوگیری شود.اگر به آرایشگاه رفتن در هر شش هفته یا هشت هفته تمایلی ندارید، رنگ کردن یک دست موها برای شما گزینه مناسبی نمی باشد.

3- یک مدل موی جدید را امتحان کنید. موهای خود را به هر مدلی که تمایل دارید بیارایید.این گفته قدیمی که می گوید بعد از ورود به میانسالی، نباید موی بلند داشته باشید را فراموش کنید. مدل موی شما باید آن مدلی باشد که شما دوست دارید، بدون توجه به اینکه چند ساله هستید.

4- موهای ضعیف شده را تقویت کنید.کوتاه کردن موها موجب تقویت موهای ضعیف می شود.رنگ کردن موها نیز موجب افزایش حجم موها می شود.برخی محصولات مانند شامپوهای تقویتی، می توانند به حل این مشکل کمک کنند.اکستنش مو نیز می تواند موجب حجیم تر شدن موها گردد.

نکته های حفظ زیبایی طبیعی، به سادگی لبخند زدن می باشند.شاید لازم باشد که به درمان بپردازید و یا محصولات درمانی استفاده کنید. انتخاب شما هر کدام که باشد، مراقب از خودتان زیباترین و بهترین کار است.

گروه ترجمه مجله پزشکی مادر، ندا جزایری
منبع: webmd.com