ریزش و ترمیم مو در زنان

نزدیک به 90درصد از مردان طاس گزینه خوبی برای عمل جراحی ترمیم مو می باشند.خانم ها  فکر می کنند که آنها نیز کاندیدای خوبی برای ترمیم مو خواهند بود.

اما معمولا این چنین نیست . تعداد کمی از خانم ها تحت عمل جراحی  ترمیم  مو قرار می گیرند . اکثر زنان ریزش موهایشان به  صورت  کلی از جمله  پشت  سر و  پهلوها می باشد.که   این مناطق به عنوان اهدا کننده در آقایان عمل می کنند . یعنی از این مناطق مو را برداشته و به مناطق دیگر که کم پشت است پیوند می زنند. در مردان ، مناطق اهدا کننده مناطق پایدار نامیده می شود .

 طاسی مردان عموما الگوی طاسی مردانه نامیده می شود در الگوی طاسی زنان ،مناطق اهدا کننده معمولا ناپایدار هستند درست مثل سایر مناطق سر . این بدان معنی است که اگر موی شما را از این مناطق برداشته   و به مناطق دیگر پیوند بزنند ممکن است دو باره بریزد . هر دکتری که سعی می کند پیوند مو را از یک مناطق اهدا کننده ناپایدار انجام دهد از نظر پزشکی کاری غیر اخلاقی انجام داده و اغراض سود جویانه را دنبال می کند .  

یکی دیگر از تفاوت های  طاسی  مردان و زنان ، ریزش موی جلوی پیشانی می باشد.برخلاف مردان، خانم ها بیشتر مراقب ریزش موی جلوی پیشانی هستند آنها نیاز  نیست  نگران عمل جراحی ترمیم مو باشند به جای آن بیشتر مراقب ریزش موهایشان به خصوص سمت پشت و بالای سرشان باشند.

کدام یک از زنان کاندیدای مناسبی برای پیوند مو هستند؟

با توجه به گزارش کارشناسان درصد بسیار کمی از زنان تحت عمل  جراحی پیوند مو  قرار می گیرند . حدود 2 الی 5 درصد از زنان که به علل زیر دچار ریزش مو می شوند ، فقط پیوند مو برایشان مفید و موثر است :

1- علل ریزش مو ، کشش های مکانیکی یا کندن مو باشند .

2- خانم هایی که جراحی زیبایی یا پلاستیکی از قبل انجام داده اند بیشتر نگران رشد نکردن مو در اطراف برش می با شند .

3- زنانی که یک الگوی مشخص از طاسی شبیه به طاسی مردان دارند مثل ریزش موی پیشانی یا فرق سر یا بالای جمجه.

4- یکی دیگر از علت ریزش موی زنان به دلیل سانحه  می باشد از جمله قربانیان سوختگی ، ترس از تصادفات و سوختگی شیمیایی .

5- زنان مبتلا به آلوپسی آندروژیک  ، باعث ریزش مو می شود.

مجله پزشکی مادر
منبع: www.webmd.com