تست ارزیابی انرژی جنسی

همۀ انسان ها سزاوار داشتن انرژی جنسی لذت بخش و فوق العاده ای هستند. شرط برخورداری از این لذت ،داشتن انرژی جنسی سالم و نیرومند است. مغز این انرژی را کنترل می کند. مغز انسان اولین عضوی ست که تحریک و تهییج می شود. این آزمون به شما کمک می کند که بدانید آیا انرژی جنسی شما به اندازۀ کافی قدرتمند است یا خیر؛ همچنین نکاتی را برای قدرت بخشیدن به این انرژی و برگرداندن هیجان جنسی به شما می آموزد.

1.آیا روزی حداقل یک بار به رابطۀ جنسی فکر می کنید؟

بلی                              خیر

2.آیا پس از ازدواج سایز لباس هایی که می خرید بالا رفته است؟

بلی                              خیر

3.آیا تا به حال عصبانی از دست همسرتان به خواب رفته اید؟

بلی                              خیر

4.آیا داروی خاصی مصرف می کنید؟

بلی                              خیر

5.آیا فرزند یا فرزندان  پایین تر از 5 سال دارید؟

بلی                               خیر

قبل از خواندن توضیحات زیر باید بدانید که اگر به یکی از این سؤالها جوابی که باید را نداده اید ، نباید نگران باشید و اگر دو یا چند پاسخ نامناسب داده اید ،شما انرژی جنسی پایینی دارید و باید روی خود کار کنید.

- برای یک زن ضروریست که حداقل یک بار در روز به رابطۀ جنسی فکر کند، زیرا به او کمک می کند که به خود بیاید و با خود و بدن خود ارتباط مناسبی بر قرار کند. اگر زنان در روز دقایقی را به خود و زندگی جنسی شان اختصاص دهند، بیشتر به خود می رسند و نسبت به خود احساس بهتری پیدا می کنند .در نتیجه به شناخت درستی از خود و نیازهای شان می رسند؛ خود را خواستنی می یابند و انرژی جنسی آنها به تدریج قدرت می گیرد.  

- اضافه وزن پس از ازدواج از مشکلات شایعی ست که باعث کم شدن میزان فعالیت زوج ها در رابطۀ جنسی می شود، زیرا هر دو طرف از هم انتظاراتی دارند و برآورده نشدن این انتظارات باعث سرخورده شدن طرفین و پایین آمدن انرژی جنسی آنها می شود. مهمتر اینکه باید متوجه باشید که انکار این اضافه وزن و سرباز زدن از خرید لباس های مناسب و چپاندن چربی های اضافی در جین های تنگ نشانۀ اعتماد به نفس بالای شما نیست و کمک چندانی به شما نمی کند. به تدریج همین لباس های نامناسب و  ناراحت با پایین آوردن اعتماد به نفس شما باعث کم شدن انرژی جنسی تان می شوند. متخصصان دریافته اند که هفته ای سه بار انجام ورزش های هوازی موجب افزایش انرژی جنسی می شود.

- برای اینکه خود را ارزشمند و از لحاظ جنسی جذاب بدانید، نیاز به آرامش دارید. از آنجایی که مغز مهمترین عضو درگیر رابطۀ جنسی دانسته شده است ، شما باید این فراغت و آرامش را به ذهن خود بدهید و اجازه دهید افکار مهیج و جنسی به ذهن شما وارد شوند. اگر با ذهنی عصبانی و درگیر به رختخواب بروید، این فراغت را از ذهن خود گرفته اید و آن را مشوش تر از آن کرده اید که به فکر سلامت رابطۀ جنسی باشد. افکار ناراحت کننده و عصبانیت خود را برای بعد بگذارید و به شریک خود پیشنهاد یک ماساژ بدهید. این کار آرامش فکری و نزدیکی بیشتری را برای هر دو شما به ارمغان می آورد.

- برخی داروها از قبیل داروهای ضد بارداری و افسردگی میزان انرژی جنسی را کاهش می دهند. اگر دکتر شما داروئی برای تان تجویز کرده و شما حس می کنید که آن دارو انرژی جنسی شما را پایین آورده است ، تجربۀ خود را با دکتر تان در میان بگذارید و از وی برای رفع این مشکل مشورت بگیرید.

- اگر سن فرزند شما کمتر از 5 سال است ،مسلماً شما به دلیل کم خوابی و خستگی زمان زیادی برای خود و رابطۀ جنسی ندارید. سعی کنید همراه با شریکتان فرصت هایی برای خود فراهم کنید که بنشینید و با هم روی خود و رابطۀ تان کار کنید.

گروه ترجمه مجله پزشکی مادر، روژیار احقری
منبع: doctoroz.com