چند نکته در مورد انزال و ارگاسم

انزال ممکن است خیلی زود اتفاق بیفتد و گاهی می تواند بطور ذهنی نیز فعال شود ، و شاید حتی در رهایی از درد نیز کمک کند. شما در مورد ارگاسم یا انزال چه می دانید؟

چیزهای جالب زیادی در مورد گل سر سبد رابطه جنسی، برای دانستن وجود دارد. اوج لذت جنسی برای هزاران سال است که افراد را درگیر خود ساخته وبه همین دلیل است که ما حقایقی حیرت انگیز در مورد انزال برای شما جمع آوری کردیم تا نگاهی به آنها بیاندازید.

زنان نیز زود انزالی دارند

حرف های زیادی در مورد انزال زود رس شنیده اید. پزشکان تخیمن میزنند که حدود 20 تا 30 درصد مردان در زندگی  انزال زود رس داشته اند.

ولی این فقط مردان نیستند که زود به اوج  لذت جنسی می رسند. اخیرا" تحقیقی میدانی در بین زنان پرتغالی بین 18 تا 45 سال، نشان داده که حدود 40 درصد از شرکت کنندگان گهگاه قبل از زمان مناسب انزال شده اند و حدود 3 درصداز آنها نیز بطور مزمن مبتلا به این عارضه هستند.

در حالیکه انزال زود رس مشخصاً برای برخی خانم ها مشکل زاست ،عدم توانایی برای رسیدن به انزال یا ارگاسم هم یک مشکل جدی است.

همه ارگاسم ها تکان دهنده و شدید نیستند

پروفسور بتی دودسون مربی خصوصی روابط جنسی  در شهر نیویورک و نویسنده کتاب پرفروش رابطه جنسی برای یک نفر و رسیدن به اوج برای هر دو می گوید: " برخی انزال ها شیرین و آرام هستند برخی بزرگ – ولی درحقیقت تمام آنها لذت بخشند".

میخواهید ارگاسم شوید؟ ذهن خود را وارد کار کنید

هزینه بالای قبض برق، قرار ملاقات مهم کاری، و ...  وقتی در حال انجام رابطه جنسی هستید ، شما مدام در حال فکر کردن به هر چیزی غیر از رابطه هستید.

گزارش تحقیقی در نشریه علم روابط جنسی به این نکته اشاره می کند که بسیاری از زنان در رسیدن به انزال مشکل دارند و این بدلیل افکار سر در گم و بهم ریخته آنهاست. اگر افکارتان در طول رابطه جنسی سر درگم باشد، باید تلاش کنید ذهن خود را بر روی کاری که الان مشغولید، متمرکز کنید.

هرچه قدر سریعتر و بی سر و صداتر؛ احتمال پیروزی بیشتر

تمام اسپرم ها یکسان ساخته نشده اند. در حقیقت در یک نمونه اسپرم که از طریق انزال مرد بدست آمده است تعدادی را مرده یا بی حرکت خواهید دید و تعدادی نیز نسبتا سریعترند( حتی در پاسخ به پیام  شیمیایی ساده از واژن زن و تخمک سریعتر نیز می شوند)

دکتر کرگ نیدر برگر مدیر گروه اورولوژی دانشگاه ایلینویز در شیکاگو میگوید : " اسپرم باید سرعتی برابر یا بیشتر از 30 میکرومتر در ثانیه داشته باشد". و همچنین معمولا باید در خط مستقیم به سمت جلو حرکت کنند نه اینکه در یک منطقه دور بزنند.

 انزال می تواند درد را از بین ببرد

آیا باید داروهای مسکن را بعد از رابطه جنسی ، بیرون انداخت؟

درباره  اینکه به اوج رسیدن درد را ازبین می برد دلایل مختلفی وجود دارد. توالی شیمیای عضلانی موجود در انزال شاید موجب از بین رفتن درد شود، و احتمال دارد که پرت شدن حواس و آرامش عمیق نیز به این امر کمک کند. در هر صورت امتحانش ضرری ندارد.

شاید انزال با بالارفتن سن بهتر شود!

گفتن  اینکه انزال از لحاظ کیفیت در سن 40 سالگی بهتر از 20 سالگی است دشوار است. با این حال ، شانس آن وجود دارد وقتی که سن شما بالا می رود بدنتان را بهتر شناخته و با رابطه جنسی و طرف مقابلتان راحت تر باشید. دکتر دودسون میگوید :" بدن جوان شاید پاسخ بهتری به انزال بدهد ولی بدن پیرتر ارزش آن را بهتر درک می کند." برای یادگیری تغییرات انزالی خود وقت بگذارید.

انزال خانم ها نیزدر امر باروری ، مهم است

انزال مرد که با به اوج رسیدن نیزهمراه است، کمک می کند که اسپرم درون واژن حرکت کرده و با تخمک زن لقاح کند. پروفسور دانشگاه ایندیانا الیزابت لوید کارکرد انزال جنس مونث را برای  مدتی مطالعه نموده است. او دریافته که: انزال جنس مونث " اتصال جفت " را افزایش می دهد که بدین معنی که آن زن  بیشتر احتمال باردار شدن را دارد . و این عقیده نیز وجود دارد که انقباضات حین ارگاسم  زن، کمک به کشیده شدن اسپرم به داخل رحم می کند.

گروه ترجمه مجله پزشکی مادر، شهاب سخا
منبع: medicinenet.com