روش جدید درمان دیابت

متخصصان آمریکایی به روش جدیدی برای کاهش تولید گلوکز در کبد موش‌های آزمایشگاهی و پایین آوردن سطح قند خون آن‌ها دست پیدا کردند.

به گزارش مجله پزشکی مادر به نقل از ایسنا، این پزشکان با شناسایی این روش جدید به منظور کاهش سطح گلوکز خون بر این باورند که این متد می‌تواند شیوه درمانی تازه جهت مقابله با دیابت نوع دو باشد.

بیشتر روش‌های درمانی مورد نظر برای دیابت نوع دو با حساس ساختن بدن به انسولین که همان هورمون کاهنده قند خون است، تاثیر گذاری خود را دارد.
بررسی نتایج پیشین حاکی از آن است کاهش تولید گلوکز در بدن از طریق تداخل در عملکرد پروتئین موجود در کبد امکانپذیر است. هرچند این مطالعه جدید اولین موردی است که توانسته آن را با موفقیت عملی کند.

دکتر «بریان فینک» از دانشگاه واشنگتن در این باره گفت:‌ باور داریم این استراتژی می‌تواند به تولید داروهای موثر برای مقابله با دیابت نوع دو منجر شود. دارویی که قابلیت کاهش تولید گلوکز را داشته باشد می‌تواند به میلیون‌ها انسان مبتلا به شایع ترین نوع دیابت کمک کند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، این متخصصان آمریکایی بر این باورند پیشگیری از تولید گلوکز می‌تواند شیوه بهتری برای درمان دیابت باشد، همچنین برای بیماران مبتلا به بیماری کبد چرب غیرالکلی نیز مناسب است.

مجله پزشکی مادر