رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران از الکترونیکی شدن فعالیت های آموزشی، پژوهشی و درمانی این دانشگاه خبر داد و گفت: تلاش می شود از سال آینده 25 تا 30 درصد دانشجویان دکترا که نیاز به فعالیت آزمایشگاهی ندارند، به صورت مجازی پذیرش شوند.
به گزارش وب دا، دکتر باقر لاریجانی در دومین همایش بیمارستان های تله مدیسین که امروز در سالن اجتماعات سالن مرکزی دانشگاه برگزار شد، با بیان اینکه علوم پزشکی در کشور نیازمند اطلاعات به روز و مدرن است، افزود: دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان یکی از بزرگترین مراکز علمی کشور با داشتن 14 دانشکده، 26 بیمارستان، 81 مرکز تحقیقاتی، 2 هزار هیات علمی و 20 هزار دانشجو نیازمند تعریف جدیدتری از ارتباطات انسانی است که با الکترونیکی کردن فعالیت های دانشگاه امکان پذیر است.

وی در ادامه با بیان اینکه ارتباطات سنتی نمی تواند جوابگوی نیازهای علمی کشور باشد؛ تصریح کرد: با توجه به نقش فناوری های نوین در کاهش محدودیت های زمانی و مکانی می توان با تکنولوژی های الکترونیکی، سرعت ارتباطات علمی بین مراکز مختلف در خارج و داخل افزایش دهد. دکتر لاریجانی همچنین بیمارستان ها را از مراکز بسیار پیچیده و مهم دانشگاه ها عنوان کرد و گفت: با راه اندازی فناوری های نوین ارتباطی در بیمارستان ها به راحتی می توان شیوه های مدیریتی را در جهت کنترل، اعمال مدیریت و دسترسی سریع به اطلاعات پایه ارتقاء داد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران، در ادامه الکترونیکی و به روز کردن بیمارستان ها را کلید موفقیت دانشگاه در حوزه بهداشت و درمان دانست و اظهار کرد: اگر تصمیم گیری های مدیران در بیمارستان ها متناسب با اطلاعات به روز باشد، اعمال مدیریت در جهت رفع کاستی ها و سازندگی بیشتر موفقیت آمیز خواهد بود.

دکتر لاریجانی همچنین از راه اندازی طرح بررسی شیوه های مدیریتی مسئولان بیمارستان ها خبر داد و افزود: طبق تصمیم گیری های صورت گرفته از ابتدای آذرماه سال جاری بررسی هایی در خصوص برنامه های مدیران بیمارستان ها در جهت عملکرد بهتر و به روزتر صورت خواهد گرفت به طوری که این طرح هر سه ماه یک بار اجرا می شود.

وي همچنین دانشگاه علوم پزشکی تهران را از بزرگترین سازمان های مجازی کشور معرفی و تصریح کرد: در حال حاضر این دانشگاه با داشتن 29 هزار کاربر آنلاین در دانشگاه، 31 نشریه الکترونیک، 79 هزار صفحات وب، 29 میلیون سایت مجازی، نظام HIS اطلاعات بیمارستانی و پرسنلی و اینترنتی کردن اقدامات آموزشی نظیر ثبت نام ها قدم های استواری در جهت الکترونیکی کردن دانشگاه برداشته است.

دكتر لاريجاني با تاکید بر اینکه مسیر الکترونیکی شدن دانشگاه باید به صورت تخصصی صورت گیرد، گفت: تلاش می کنیم با راه اندازی مرکز آی تی تمامی مراکز، بیمارستان ها و دانشکده ها را با همدیگر لینک داده تا با ارتباطات سریع تر و به روز تر مسیر توسعه را ادامه دهیم.

رييس دانشگاه علوم پزشكي تهران، در پایان به وجود مشکلات و چالش ها در خصوص الکترونیکی کردن بیمارستان ها اشاره کرد و افزود: شورای آی تی دانشگاه با تلاش های مداوم در جهت رفع این مشکلات و چالش ها است به طوری که سیر این اهداف یک سیر مثبت در جهت الکترونیکی شدن دانشگاه ها است.

منبع: وب دا