احتمال بروز جوشهای پوستی در افرادی که والدینشان مبتلا به جوش بوده‌اند بیشتر است
معمولا بروز جوشهای پوستی از سن بلوغ آغاز می‌شود و هورمونهای مترشحه بدن در بروز آن نقش دارند. دکتر ماپار ، متخصص پوست ، اظهار داشت: آکنه یا جوش جوانی که در سنین پس از بلوغ در جوانان بروز می‌کنند دارای اشکال‌ ظاهری متفاوتی‌ هستند و از این لحاظ به دسته‌های مختلفی تقسیم بندی می‌شوند.
وی افزود: به نظر می‌رسد بین زمینه ژنی و بروز آکنه رابطه‌ای وجود داشته باشد به طوری که احتمال بروز این ضایعه در افرادی که والدینشان در جوانی مبتلا به جوش بوده‌اند بیشتر است.
دکتر ماپار تصریح کرد: افراد مبتلا به آکنه (جوش) بیشتر دارای پوست چرب هستند و آب و هوا تاثیر چندانی بر روی آن ندارد. اما ممکن است در تابستان بروز آن به علت عرق کردن زیاد در برخی افراد بیشتر شود.
این متخصص پوست یادآور شد: عوامل زیادی می‌تواند در بروز جوشهای جوانی موثر باشد، گاهی استرس و گاهی مواقع در برخی از زنان قبل از عادت ماهیانه‌شان به علت تغییرات هورمونی که در بدن آنها رخ می‌دهد آکنه ایجاد می‌شود.
وی تصریح کرد: بیشتر از ۸۰ درصد جوش‌های جوانی خود به خود بهبود می‌یابند اما نکته مهم آن است که از دستکاری و درمان خودسرانه این نوع جوشها بدون توصیه پزشک خودداری کنید. ممکن است درمان برخی از جوشها براساس شدت آنها انجام و مدت زمان خاصی را جهت درمان به خود اختصاص دهد .

منبع : سایت پزشکان