حتی نوزاد در یک هفتگی خود سر خود را به سمت سینه مادر که با شیر مادرش خیس شده است ، بر می گرداند برای نوزاد شما هیچ بویی شیرین تر از بوی بدن شما وجود ندارد.


۱- نوزاد به چشمان شما خیره می شود: نوزاد وقتی به دنیا می آید دوست دارد صورت شما را نگاه کند و چهره شما مورد علاقه او می باشد. این نگاه پر از احساسات که یک غریزه ای قوی برای بقاء می باشد ، برای این در نهاد کودک قرار داده شده که توجه و عشق مادر و کسی که از او نگهداری می کند را جذب کند ، این گفته « لیز الیوت» متخصص اعصاب است . این مرحله اما شروع این است که نوزادتان عاشق شماست . او این موضوع را درک می کند که بودن شما در زندگی او چقدر مهم است.

۲- کودک لبخند شما را تشخیص می دهد : اگر دو گزینه بین دوجین گل رز خوشبو ویک تی شرت با بوی عرق شما و لک دار شده با شیر که بوی شیر هم می دهد را به عنوان گزینه ای که کودک شما انتخاب کند ، به او بدهیم کودکتان در همه حال تی شرت شما را انتخاب خواهد کرد که نشان دیگری است از اینکه نوزادتان عاشق شماست. «الیوت » می گوید : « حتی نوزاد در یک هفتگی خود سر خود را به سمت سینه مادر که با شیر مادرش خیس شده است ، بر می گرداند برای نوزاد شما هیچ بویی شیرین تر از بوی بدن شما وجود ندارد. »

۳- او به شما لبخند می زند: اولین باری که یک هدیه می دهد و آن یک خنده کوچک است ، این یک لحظه بسیار رویایی می باشد. این راه کودک است که به شما بگوید: « من شما را دوست دارم» و می توانید بفهمید که نوزادتان عاشق شماست.

۴- او با شما صحبت می کند : «الیوت» می گوید: اولین بغبغو کردن کودک معطوف شما و دیگر افرادی که کودک شما را نگهداری می کنند ، می شود.او صحبت کردن را با خودش شروع نمی کند و از زبان اولیه که به نام گفتگوی اولیه (protoconversation) شناخته می شود استفاده می کند و خودش را با این روش با شما قاطی می کند . پس بنابراین به واکنش او پاسخ دهید و هر دوی شما گفتگوهای واقعی را برای کارهای مهم به بعداٌ موکول کنید.

۵- او می خواهد که شما در کنارش باشید: در نیم سال اول زندگی کودک ، متوجه خواهید شد که او اصلاً از غیبت شما خوشحال نخواهد بود. کودک ممکن است وقتی شما بیرون از اتاق او باشید ، گریه کند یا صورت خودش را بخراشد و به محض اینکه وارد اتاق شدید ساکت شود و لبخند بزند . تمام این نشانه ها ،بستگی به رشد کودک دارد و نشان دهنده این است که نوزادتان عاشق شماست.

۶- کودک علایق شما را با شما شریک خواهد شد : خواه اینکه علایق شما لذت های یک روز تعطیل را به نمایش بگذارد یا اینکه علاقه شما این باشد که روزتان را در یک رختشویخانه با لباس های کثیف بگذرانید ، اگر با دقت به کودکتان نگاه کنید، او همان چیزهایی که شما از آنها لذت می برید ، با شما سهیم می شود و هر کاری که شما انجام دهید ، او هم همان را تکرار خواهد کرد . این عمل توجه دو طرفه نامیده می شود . این رفتار می تواند از وقتی که فقط کودک چند ماه بیشتر از عمرش نمی گذرد، شروع شود ؛ اما بیشتر ۹ تا ۱۲ ماه گفته شده است . «هاروی کارپ» پزشک اطفال می گوید : این نشانه ای است که کودک از لحاظ روحی با شما در هم آمیخته و هرآنچه را که شما متوجه می کنید برای او ارزشمند است .

۷- او از شما به عنوان پناه و سپر استفاده می کند : از اینکه کودک شما وقتی با غریبه ای روبرو می شود و سرش را در سینه شما پنهان می کند ، متعجب نشوید . « اظطراب غریبه ها » یک امر طبیعی است وقتی که کودک به سمت شما بر می گردد به این معنی است که او از شما محافظت می خواهد و این نشانه این است که ، نوزادتان عاشق شماست و از شما می خواهد که برای او جای امنی را فراهم کنید .

منبع: نی نی عسل