کپسول ویتامین C و زینک یوروویتال یکی از انواع مکمل های تغذیه ای بسیار پرفروش و پرمصرف است. این مکمل برای افزایش قدرت سیستم ایمنی، پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی، تقویت پوست، مو و ناخن ها فرموله می شود. این محصول به دلیل مکانیسم آهسته رهش خود جذب بالایی در بدن دارد و تاثیر آن مدت طولانی در بدن باقی می ماند.

کپسول ویتامین C و زینک یوروویتال یکی از انواع مکمل های تغذیه ای بسیار پرفروش و پرمصرف است. این مکمل برای افزایش قدرت سیستم ایمنی، پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی، تقویت پوست، مو و ناخن ها فرموله می شود. این محصول به دلیل مکانیسم آهسته رهش خود جذب بالایی در بدن دارد و تاثیر آن مدت طولانی در بدن باقی می ماند.

مکمل مورد نظر حاوی ویتامین C و زینک در ترکیبات خود است که نقش مهمی در سلامت کلی بدن بر عهده دارند. این مواد با خواص آنتی اکسیدانی خود از تاثیر مخرب رادیکال های آزاد جلوگیری می کنند و با تحریک کلاژن سازی عملکرد پوست، مو و ناخن ها را ارتقا می دهند.

مطالعه این مقاله به شما کمک خواهد کرد که قبل از خرید ویتامین C و زینک یوروویتال با ویژگی ها، خواص و عوارض این مکمل آشنایی پیدا کنید.

مکمل ویتامین C و زینک یوروویتال چیست؟

یکی از محبوب ترین مکمل های تغذیه ای که تاثیر فوق العاده ای در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد، ویتامین C و زینک یوروویتال نام دارد. بدون شک ویتامین سی و زینک دو ماده بسیار مغذی و مفید موجود در ترکیبات این مکمل هستند که برای بدن فواید بسیاری به همراه دارند.

این ریز مغذی ها در تقویت سیستم ایمنی نقش مهمی ایفا می کنند و عامل مهمی در جلوگیری از استرس اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد به شمار می روند. با مصرف روزانه مکمل ویتامین C و زینک یوروویتال سلامت پوست، مو و ناخن ها حفظ می شود و طراوت و شادابی برای این اعضای مهم بدن به ارمغان می آید.

کپسول ویتامین سی و زینک یوروویتال برای رفع کمبود زینک و ویتامین C در بدن تولید می شود و برای کسانی که قادر به مصرف مواد غذایی حاوی این ریز مغذی ها نیستند، مادران باردار، کودکان، نوجوانان، افراد مسن، مبتلایان به کم خونی و بیماری های مزمن گوارشی بسیار مناسب است.

چه ترکیباتی در ویتامین C و زینک یوروویتال به کار رفته است؟

مهمترین ترکیبات موجود در این کپسول شامل ویتامین C و زینک می شوند. در هر کپسول از این محصول 300 میلی گرم ویتامین سی و 10 میلی گرم زینک یا روی به کار رفته است. روی یکی از مواد معدنی مورد نیاز بدن است که در سلامت بدن و عملکرد ارگان های آن نقش بیولوژیکی دارد.

این ماده در فعالیت بیش از 200 آنزیم در بدن موثر است و کمبود آن موجب اختلال در عملکرد بافت ها، ارگان ها و مایعات بدن می شود. این ماده در ترکیبات مکمل ویتامین C و زینک یوروویتال به افزایش سلامت کلی بدن کمک می کند.

ویتامین C نیز جزء مواد ضروری بدن است که خواص آنتی اکسیدانی فراوانی دارد. این ویتامین در بدن تولید نمی شود و برای تامین آن باید از مواد غذایی یا مکمل های حاوی آن استفاده کرد. ویتامین C در کلاژن سازی نقش مهمی دارد و بدین طریق از سلامت پوست، مو و ناخن ها محافظت می کند. این ویتامین در جذب آهن و روی نیز ضروری است و مانع از ابتلا به کم خونی ناشی از فقر آهن در بدن می شود.

فواید ویتامین C و زینک یوروویتال چیست؟

مکمل مورد نظر به دلیل ترکیبات بسیار مفید خود برای بدن خواص بی نظیری را به ارمغان می آورد که در ادامه برخی از مهمترین فواید آن را بررسی می کنیم.

کاهش افسردگی

زینک موجود در این مکمل در بهبود خلق و خو موثر است و موجب کاهش علائم افسردگی و کسالت می شود.

تقویت سیستم ایمنی بدن

یکی از مهم ترین خواص این مکمل، تقویت سیستم ایمنی است. ویتامین سی و زینک دو ماده اصلی در تقویت سیستم ایمنی بدن هستند که در ترکیبات مکمل ویتامین C و زینک یوروویتال از آنها استفاده شده است.

ارتقای رشد ذهنی و جسمی

این مکمل به رشد ذهنی و فیزیکی کودکان کمک می کند و مصرف آن در دوران رشد برای کودکان توصیه می شود.

افزایش قوای جنسی و قدرت باروری

کپسول ویتامین C و زینک به بهبود قدرت باروری زنان و مردان کمک می کند و مصرف آن در دوران قبل از بارداری نیز تجویز می شود.

سلامت پوست و رشد مو و ناخن ها

زینک و ویتامین C موجود در این مکمل سلامت پوست، مو و ناخن ها را ارتقا می دهد و به رفع مشکلات پوستی می پردازد. رشد مو نیز یکی از خواص بی نظیر روی موجود در این مکمل است.

تقویت ناخن ها

استحکام ناخن ها و حفظ زیبایی آنها به راحتی با مصرف این مکمل امکان پذیر است.

افزایش اشتها

این مکمل بسیار مفید در افزایش اشتها بسیار موثر است و به افراد لاغر کمک می کند که به وزن ایده آل خود برسند.

بهترین زمان مصرف ویتامین C و زینک یوروویتال چه موقع است؟

زمان مصرف مکمل های تغذیه ای یکی از مهمترین عواملی است که در اثربخشی آنها تاثیر می گذارد. بهترین زمان مصرف این مکمل همراه با غذا یا دو ساعت بعد از آن است. در این صورت احتمال ایجاد عوارض گوارشی کاهش پیدا می کند و جذب زینک در بدن سریع تر اتفاق می افتد.

البته قبل از مصرف این مکمل باید با پزشک در مورد زمان استفاده از آن مشورت های لازم را انجام داد. زیرا شرایط جسمی و روحی هر فرد با دیگری متفاوت است و این امر روی نحوه مصرف مکمل مورد نظر نیز تاثیر می گذارد.

ویتامین C و زینک یوروویتال چه عوارضی دارد؟

تمامی مکمل ها اگر به صورت درست و در مقدار مشخص شده مصرف نشوند، عوارضی به همراه دارند. مکمل مورد نظر نیز ممکن است در صورت مصرف بیش از حد دارای عوارض زیر باشد:

  • مشکلات گوارشی همچون اسهال و استفراغ
  • ناراحتی های معده
  • افزایش ضربان قلب
  • سردرد و سرگیجه
  • ایجاد اختلال در خواب
  • کاهش کلسترول مفید خون
  • ضعف سیستم ایمنی بدن
  • ادرار مکرر
  • کاهش سطح انرژی
  • بروز حساسیت های پوستی همچون قرمزی صورت و گردن

آیا ویتامین C و زینک یوروویتال باعث چاقی می شود؟

دو ماده زینک و ویتامین C موجود در ترکیبات کپسول ویتامین C و زینک یوروویتال در افزایش اشتها تاثیرگذار هستند. زینک موجب تحریک سیستم عصبی مرکزی می شود و بدین طریق به افزایش اشتهای افراد لاغر کمک می کند.

البته این کپسول موجب چاقی نمی شود و تنها با افزایش اشتها ممکن است تغییرات کمی را در وزن افراد ایجاد کند. برای جلوگیری از افزایش وزن و چاقی کافی است در کنار مصرف این مکمل از ورزش و رژیم غذایی مناسب غافل نشوید.

در نتیجه

کپسول ویتامین C و زینک یوروویتال نقش مهمی در تامین کمبود ویتامین ها و ریز مغذی های ضروری بدن مانند زینک و ویتامین C دارد. این مکمل سلامت بدن را ارتقا می دهد، مانع از ابتلا به بیماری های مزمن می شود، به تقویت سیستم ایمنی می پردازد و سلامت پوست، مو و ناخن ها را حفظ می کند. مکمل مورد نظر اگر در زمان و دوز مشخص شده مصرف شود، عوارضی ندارد و استفاده از آن برای تمامی افراد مفید است.