بستر های فناوری رادیوتراپی در سطح جهانی

به طور کلی نتایج بالینی موفق ؛ به ترکیبی از روش های درمان جراحی، رادیوتراپی، داروهای ضد سرطان و هورمون درمانی، ایمونوتراپی و درمان های هدفمند و ژن درمانی نیاز دارد.
امروزه، تکنولوژی رادیوتراپی آنقدر پیشرفته است که اشعه ایکس با توجه به شکل تومور قابل تنظیم بوده و با حساسیت و چگالی (تراکم) بالا به هدف دسترسی پیدا می کند.  



انکولوژی تابشی، کنترل سلول های بدخیم به عنوان بخشی از درمان سرطان است  که از تابش یونیزه شده استفاده می کند و به عنوان شاخه ای از علم، در درمان سرطان و برخی مواقع در درمان بیماریهای دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین تأثیر رادیاسیون و رفتار تومور را بررسی و تحقیق نموده و آموزش نیز داده می شود.

رادیوتراپی چیست؟

رادیوتراپی، استفاده از تابش یونیزه شده در بیماری های خوش خیم و بدخیم می باشد. حدود 60-80% از کل بیماران مبتلا به سرطان در طول دوره بیماری، حداقل یک بار رادیوتراپی می شوند. رادیوتراپی با هدف درمان، در تنظیمات و مشخصات معین (برای افزایش اثربخشی سایر معالجه ها)، با اهداف تسکین دهنده، (در شرایطی که درمانی وجود ندارد و هدف کنترل موضعی بیماری و یا تسکین سمپتوماتیک باشد) و یا اهداف پروفیلاکتیک (حفاظت کننده) مورد استفاده قرار می گیرد.

بخش انکولوژی تابشی به بیماران، با تیم بسیار مجرب و متخصصین آموزش دیده که از تکنولوژی پیشرفته در حد استاندارد های بین المللی استفاده می کنند، خدمت ارائه می نماید. کارکنان بخش انکولوژی تابشی شامل متخصصین رادیوتراپی، متخصص پزشکی فیزیکی، تکنسین های رادیوتراپی، تکنسین های شبیه سازی، تکنسین قالب، پرستاران، متخصص سنجش دوز، روانشناسان، متخصص خدمات اجتماعی، دکتر تغذیه، متخصص حفاظت از رادیوتراپی و کارمندان اداری می باشد. بخش انکولوژی تابشی، مجهز به  امکاناتات و زیربنای فنی در سطح جهانی می باشد. علاوه بر این مرکز درمانی آنادولو؛  با مرکز پزشکی جان هاپکینز که سال های بسیاری پی در پی در مقام اول لیست افتخارات آمریکا قرار داشته و در درمان بسیار مطمئن و قابل اعتماد می باشد، مشارکت استراتژیک آغاز نموده است.  

سیستم های برنامه‌ریزی درمان مورد استفاده، به منظور انجام فرایند برنامه ریزی مبتنی بر تصویربرداری طراحی شده اند. از آنجایی که حدود تومور از طریق پردازش تصویر و انتقال تصویر مشخص شوند، در این مرکز از آخرین تکنولوژی و فناوری ها استفاده می شود. کلیه پرونده های بیماران در مرکز درمانی آنادولو، به منظور آسان سازی روند نظارت بیماران مبتلا به سرطان از نزدیک به صورت دیجیتال نیز ذخیره می شوند.