سرطان سینه چقدر خطرناک است؟

بر هیچ کس پوشیده نیست. طبق آمارها و تحقیقات انجام شده سرطان سینه تبدیل به یکی از بیماری‌های رایج بین زنان شده است. خطرناک بودن سرطان سینه محدود به افراد بالای 40 سال نمی‌شود و این بیماری بین زنان 30 تا 40 ساله نیز دیده می‌شوند. از آنجایی که 27 درصد از مبتلایان خانم‌های زیر 40 سال هستند، باید به هر توده‌ مشکوکی در سینه حساس بود زیرا ممکن است نشانی از سرطان باشند.

معاینات متناوب و دوره‌ای خانم‌ها کمک زیادی به تشخیص به موقع سرطان سینه می‌کند. متاسفانه بسیاری از خانم‌ها به دلیل مشغله‌های کاری، مسئولیت‌های زندگی یا حتی شرم حضور از مراجعات پزشکی پرهیز دارند. همچنین در شرایط فعلی و بیشتر شدن آمار فوتی‌های کرونا، خروج از منزل پیشنهاد نمی‌شود. در این موقعیت می‌توان از سامانه‌های مشاوره آنلاین پزشکی کمک گرفت. در سامانه مشاوره آنلاین پزشکی دکتر ساینا شما می‌توانید با بهترین پزشکان زنان و زایمان به صورت آنلاین و تلفنی مشورت کنید. برای به دست آوردن اطلاعاتی در رابطه با علل خطرناک بودن سرطان سینه با ما همراه باشید.


چرا زنان به سرطان سینه مبتلا می‌شوند؟

زمانی که برخی سلول‌های سینه شروع به رشد غیر طبیعی کرده و انباشت شوند، یک توده را تشکیل می‌دهند. خطرناک بودن سرطان سینه در واقع به این دلیل است که سلول‌های آن از کنترل خارج می‌شوند. در حال حاضر علت دقیقی برای سرطان سینه در زنان تعیین نشده است اما برخی موارد می‌توانند خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش دهند:

ژنتیک

سابقه سرطان

شیردهی و قرار گرفتن در معرض استروژن

افزایش وزن

مصرف الکل

سن

سرطان سینه چه علائمی دارد؟

خطرناک بودن سرطان سینه به دلیل غیرقابل پیش‌بینی بودن آن نیست. سرطان سینه معمولا با علائمی همراه است. اولین علامت سرطان سینه به وجود آمدن بافت و توده‌ای ضخیم زیر بغل است. همچنین اگر درد زیر بغل یا سینه بعد از پریود از بین نرود، پوست سینه مثل پرتقال قرمز رنگ شود، جوش‌های پوستی در اطراف و روی سینه به وجود آید، نوک سینه ترشحات خونی داشته باشد، اندازه یا شکل آن تغییر کند و روی سینه پوسته پوسته شود، می‌تواند علائمی از سرطان سینه باشد. همه توده‌های موجود در پستان، از علائم خطرناک بودن سرطان سینه نیست با این وجود در صورت مشاهده توده باید به مشاوره زنان مراجعه کرد.
چطور سرطان سینه را درمان کنیم؟
درمان این بیماری با توجه به خطرناک بودن سرطان سینه باید هرچه زودتر انجام شود. درمان سرطان سینه با توجه به نوع و مرحله سرطان، حساسیت فرد به هورمون‌ها، سن، سلامت عمومی و ترجیحات فرد متغیر است. با این حال، پرتو درمانی، عمل جراحی، درمان بیولوژیکی، هورمون و شیمی درمانی با توجه به موارد ذکر شده تجویز می‌شوند.
چطور از شیوع سرطان سینه جلوگیری کنیم؟
با توجه به خطرناک بودن سرطان سینه، بهترین راه درمان، پیشگیری از آن است. تحقیقات نشان می‌دهند سبک زندگی سالم تضمینی بر پیشگیری از سرطان در زنان است. برای این سبک زندگی چه باید کرد؟

  1. از نوشیدن مشروبات الکلی بپرهیزید.
  2. فعالیت بدنی داشته باشید
  3. کنترل وزن در یائسگی
  4. بررسی سابقه خانوادگی در سرطان
  5. محدود کردن درمان‌های هورمونی
  6. شیر دادن به نوزاد
  7. خوردن مواد غذایی سالم
  8. مراجعان متناوب به مشاوره زنان

یک دکتر زنان خوب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

حال مسئله این است که ویژگی های دکتر زنانی که قصد داریم به آن‌ها مراجعه کنیم چه باید باشد. همراهی یک متخصص زنان خوب برای مشاوره‌های پزشکی، انجام معاینات، تشخیص بیماری‌های زنان، زایمان، درمان ناباروری، آزمایش‌های چکاپ و ... ضروریست. با توجه به خطرناک بودن سرطان سینه و رحم در زنان دتر زنان باید در دسترس شما باشد. یک مشاوره زنان خوب به خوبی با شما ارتباط برقرار می‌کند و باعث می‌شود شما به راحتی با او صحبت کنید. او علم و سابقه بالایی دارد و دائما اطلاعات پزشکی‌اش را به‌روز می‌کند. در صورت نیاز برای شما آزمایش‌هایی تجویز می‌کند، رازنگه‌دار شما خواهد بود. او با معاینات و مشاوره‌های پزشکی بیماری‌های شما را تشخیص داده و در سریع‌ترین زمان ممکن درمان می‌کند.

از چه طریقی این دکتر زنان خوب را پیدا کنیم؟

همانطور که اشاره شد، احتمال خطرناک بودن سرطان سینه از 30 سالگی وجود دارد. با کمک وبسایت دکتر ساینا می‌توانید با بهترین پزشکان فوق‌تخصص و متخصص زنان به صورت آنلاین یا تلفنی در ارتباط باشید. چگونه؟ می‌توانید اپلیکیشن دکتر ساینا را روی گوشی تلفن همراه خود نصب کنید. به این ترتیب شما یک کلینیک پزشکی را در تلفن همراه خود خواهید داشت. همچنین می‌توانید به سامانه www.drsaina.com مراجعه کنید. با جستجوی مشاور زنان، انتخاب متخصص مورد نظر و پرداخت هزینه مشاوره خطرناک بودن سرطان سینه را خنثی کنید. برای انتخاب مشاورین زنان می‌‌توانید از سابقه، تعداد مشاوره در سامانه، رزومه و نظرات سایر کاربران کمک بگیرید. سامانه دکتر ساینا به صورت شبانه‌روزی آماده ارائه خدمات مشاوره آنلاین و تلفنی است و در صورت عدم رضایت شما مبلغ پرداختی‌تان عودت داده می‌شود. خطرناک بودن سرطان سینه را جدی بگیرید و برای چکاپ‌های دوره‌ای اقدام کنید. دکتر ساینا همراه شما خواهد بود.