آمادگی كامل اورژانس برای ایام نوروز

 

رییس اورژانس كشور گفت: امداد نوروزی از 8 صبح روز 25 اسفند آغاز و تا 8 صبح روز 14 فروردین ادامه خواهد داشت.
دكتر غلامرضا معصومی در نشست خبری كه در وزارت بهداشت برگزار شد،‌ ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: تمام پایگاه‌های جاده‌ای در سراسر کشور مستقر خواهند شد و مرخصی همکاران در حوزه پیش بیمارستانی لغو شده است از طرفی به اورژانس بیمارستان‌ها ابلاغ شده تا محیط اورژانس را خلوت نگاه دارند تا امکان پذیرش بیمار و مصدوم وجود داشته باشد.

وی افزود:‌ شیفت متخصصان در طول ایام نوروز به گونه‌ای تنظیم شده که هیچ بیمارستانی خالی از متخصص نشود و از طرفی 25 درصد ظرفیت غیر اورژانس بیمارستان‌ها و مطب‌های خصوصی باید فعال باشد.

دكتر معصومی تصریح كرد:‌ ما در اورژانس بین جاده‌ای 2008 پایگاه داریم که 1200 پایگاه جاده‌ای، 800 پایگاه شهری، 7 پایگاه هوایی و یک پایگاه امداد دریایی راه‌اندازی شده که این پایگاه دریایی با پشتیبانی مقام معظم رهبری در جزیره هرمز افتتاح شده است تا حتی به مصدومان منطقه خلیج فارس هم امداد رسانی شود.

رئیس اورژانس کشور با ارائه آماری از مأموریت‌های اورژانس در سال 89 و 90 تصریح کرد: در سال 89 حدود ۱۰۷هزار و 452 مأموریت انجام شده و در نوروز سال 90 نیز حدود ۱۲۶هزار و 624 مورد مأموریت گزارش شده است که در این میان 18 درصد افزایش مأموریت داشته‌ایم ولی 7/7 درصد انتقال بیمارستانی داشته‌ایم که نشانگر ارتقا امدادرسانی اورژانس در محل است.

وی با اشاره به آماری از حوادث چهارشنبه سال گذشته ابراز داشت: سال گذشته به دلیل حوادث چهارشنبه آخر سال 5 نفر فوت کردند و 15 نفر معلول شدند اما امسال با توجه به گزارشهایی که تا این لحظه از دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور داشته‌ایم به نظر می‌رسد که وضعیت حوادث نسبت به سال‌های گذشته بهتر باشد.

دكتر معصومی خاطرنشان كرد: در بخش اورژانس بیمارستانی یک سامانه رسیدگی به شکایات با شماره 096315 راه‌اندازی شده که این سامانه حدود 5 ماه است که به شکایاتی که در حد بیمارستان و دانشگاه‌های علوم پزشکی لاینحل مانده رسیدگی می‌کند.

منبع: وبدا

Please publish modules in offcanvas position.