آهسته راه رفتن می تواند یکی از نشانه های آلزایمر باشد

 آهسته راه رفتن می تواند یکی از نشانه های آلزایمر باشد

 مطالعات محققان نشان می دهد که آهسته راه رفتن افراد سالمند می تواند یکی از اولین نشانه های شروع آلزایمر باشد.

به گزارش گروه اخبار علمی مجله پزشکی مادر به نقل از  ایرنا ، محققان فرانسوی احتمال می دهند که آهسته راه رفتن افراد سالمند، یکی از نشانه های وجود تشکیل پلاک های آمیلویید در مغز است. تشکیل پلاک یکی از مهمترین دلایل اختلال و تخریب سلول های عصبی و ابتلا به آلزایمر محسوب می شود.

در این مطالعه 128 داوطلب با میانگین سنی 76 سال مورد بررسی قرار گرفتند. این افراد به زوال عقل مبتلا نبودند؛ ولی به دلیل مشکلات حافظه، احتمال ابتلا به آلزایمر برایشان وجود داشت.

این داوطلبان تحت اسکن PET قرارگرفتند تا میزان پلاک های آمیلویید در آنان اندازه گیری شود. میزان پلاک آمیلویید در 48 درصد از داوطلبان با زوال عقل در ارتباط بود. مهارت های ذهنی داوطلبان مورد بررسی دقیق قرار گرفت و نتیجه نشان داد 46 درصد از داوطلبان در مراحل اولیه ابتلا به آلزایمر قرار دارند؛ ولی هنوز هیچ نشانه ای در آنان قابل مشاهده نبود.

سپس سرعت راه رفتن این افراد با آزمون های استاندارد اندازه گیری شد. نتایج نشان داد تشکیل پلاک آمیلویید در برخی از مناطق مغز به نام پوتامن، سبب اختلال در عملکرد حرکتی می شود.

محققان احتمال می دهند که آهسته رفتن می تواند یکی از علایم اولیه آلزایمر باشد.

در حال حاضر 46.8 میلیون نفر در سراسر جهان به زوال عقل مبتلا هستند و این تعداد تا سال 2050 میلادی، به 131.5 میلیون نفر، به ویژه در کشورهای در حال توسعه می رسد.