ترس از سخنرانی عمومی

 پرسش: من یک وکیل جوان هستم و هنگام حضور در دادگاه بسیار عصبی می شوم و تمام بدنم حتی صورتم شروع به لرزیدن می کند و به سختی می توانم به صحبت ادامه دهم. من همه ی تکنیک های ریلکسیشن را امتحان کرده ام . تکنیک هایی مثل تنفس ، مدیتیشن، هیپنوتیزم و ... که هیچ کمکی نکرد . چه کار باید بکنم. این برای من یک مشکل اساسی است . لطفاً پاسخ دهید.

پاسخ:

ترس به روی صحنه رفتن ، چه در کلاس و چه در دادگاه بر تعداد بی شماری از مردم سراسر دنیا تاثیر می گذارد. بسیاری از آشنایان و (حتی نزدیکان ما) زمانی که در مقابل بقیه حرف می زنند ، تغییراتی در ظاهرشان می بینید که ناشی از اضطراب است . تپش ، واکنش های قلب ، لرزیدن دست و لرزش صدا در عملکرد شما برای ارائه ی مطالب تأثیر گذار است و باعث می شود که سخنرانی، بی جهت امری دشوار و حتی غیر ممکن به نظر رسد. خبر خوب در این رابطه این است که روش های متعدد و مؤثربسیاری وجود دارد برای کاهش  عصبانیت از جمله دارو های مؤثر . یک مجموعه از این داروها بتابلاکرها هستند . این داروها از تأتیر آدرنالین در برخی نقاط بدن جلوگیری می کنند که باعث کاهش علائم فیزیکی اضطراب مانند سرخ شدن، تعریق ، تپش قلب ، تنگی نفس و لرزش می شود. اما به هر حال عوامل روانی اضطراب را درمان نمی کند و فقط علائم فیزیکی آن را کنترل می کند. مسدود کننده های بتابلاکر به نیاز های اساسی شما پاسخ خواهند داد و برای رخدادهای قابل پیش بینی که هر چند وقت یکبار اتفاق می افتد، ممکن است مفید واقع شوند.

از آنجایی که بسیاری از روش های دیگر کنترل اضطراب برای شما ناموفق بوده ، زمان آن رسیده که از مراقبت های پزشکی بهره ببرید. باید درباره ی شرایط خود و پس از استفاده ی داروها، بی پرده صحبت کنید زیرا مهم است که قبل از مصرف بتابلاکر ها این اطلاعات را بدانید. اگر بیشتر تمایل دارید درباره ی سخنرانی در محافل عمومی بدانید، در دوره های آموزشی سخنرانی عمومی و افزایش اعتماد بنفس شرکت کنید.

بهترین موفقیت ها  از جنگیدن با ترس ، به دست می آید.

گروه ترجمه مجله پزشکی مادر، مژان داداش زاده
منبع:
goaskalice.columbia.edu