براي خانه تكاني از دستكش هاي دو لايه استفاده كنيد

در آستانه سال نو و توجه به فرهنگ نظافت عمومي در منازل و محل كار دبير انجمن متخصصين پوست و مو توصيه هايي به هموطنان ارائه كرد.

دبير انجمن متخصصين پوست و مو ايران با اشاره به اينكه پوست، مهم ترين و گسترده ترين سد دفاعي بدن در برابر آسيب ها وبيماري هاست گفت: از آن جايي كه اسيديته پوست بين 6 تا 5 است بايد مراقب بود تا اين تعادل طبيعي به وسيله مواد شوينده و پاك كننده قليايي و يا اسيدي، بر هم نخورد.

دكتر محمد گلشني افزود: شستشوي البسه، درها و ديوارها، ظروف و هر آنچه به عنوان دكوراسيون در منزل، نياز به گردگيري دارد اگرچه با پيشرفت هاي تكنولوژيكي از طريق وسايل برقي يا ابزارهاي فاقد نياز به دخالت دست نظافت مي شود، اما بايد دانست كه استفاده از دستكش هاي دو لايه كه لايه داخلي آن نخي و لايه خارجي آن پلاستيكي و غيرقابل نفوذ است بهترين اقدام براي مراقبت از پوست است.

وي با بيان اينكه بهره گيري از جاروهاي برقي با مكش و كيسه هاي استاندارد و سالم بهترين گزينه در مقابل استفاده از جاروهاي دستي است، گفت: جاروهاي دستي آلودگي ها را در هوا منتشر كرده و موجب بروز حساسيت هاي آلرژيك تنفسي يا پوستي مي شود، كه قرمزي پوست و يا سرفه و سوزش چشم و خارش آن از مهم ترين پيامدهاي اين گونه آلرژي ها است.

وي پيشنهاد كرد تا همه هموطنان در اين روزها كه هنوز به دليل هواي سرد، رطوبت كافي در محيط كار و زندگي وجود ندارد، از دستگاه بخور سرد كه وظيفه آن مرطوب كردن فضاي منزل و تامين لطافت و نرمي پوست بدن است بهره گيرند.

همچنين همه افراد به ويژه كودكان و كهنسالان داراي هر نوع پوستي كه هستند، بايد از كرم هاي مرطوب كننده مخصوص پوست هاي خشك و يا چرب استفاده كنند تا از خشكي پوست و عوارض آن دور باشند.

 

منبع : وب دا