آقایان بخوانند: 15 راه برای در اوج ماندن

برای داشتن تاثیر اولیه و خوب لبخند بزنید

تاثیرات اولیه در سه ثانیه اول ملاقات حاصل می شود. برای داشتن بهترین احساس، درهنگام اثرگذاری اولیه مطمئن باشید که در هنگام شادی یا ناراحتی لبخند می زنید. لبخندزدن رایگان و سریع است و تحقیقات نشان می دهد که لبخندزدن حال شما را بهتر می کند، استرس را از بین می برد، سیستم ایمنی را تقویت می کند و فشارخون را پایین می آورد.

 

اهداف را با عشق دنبال کنید

عشق کلیدی حیاتی در موفقیت است. تحقیق نشان می دهد که افراد موفق و بزرگ علاقه زیادی به کار خود دارند و به اهداف خود عشق می ورزند. جوی هچ، مربی مهارت های زندگی در اورگان، می گوید "برای آن که ببینید به چه چیزی علاقه دارید، ببینید در کودکی به چه چیزی علاقه داشتید، چه چیزی شما را به هیجان می آورد، چه چیزی زمان را ثابت نگه می دارد، دوست دارید چه احساسی داشته باشید و علاقه خود را پیدا خواهید کرد.

 

به مثبت بودن تاکید کنید

مثبت ماندن بدن شما را به هیجان درمی آورد. علایم پیرشدن را کند کرده و حتی کمک می کند بعد از بیماری دوباره سرپا بایستید. نکاتی برای مثبت ماندن: به یادآورید چه چیزی در زندگی شما درکار است، مواردی که در کار نیست ارزیابی کنید و به حرکت رو به جلو ادامه دهید.

 

به راه خود ادامه دهید

آیا می خواهید از نظر جسمی همیشه در اوج باشید، خوب بخوابید و خطر ابتلا به افسردگی را کاهش دهید؟ به راه خود ادامه دهید. مطالعات نشان می دهد حدود 120 تا 150 دقیقه ورزش ایروبیک و کشش ماهیچه در هفته به شما کمک می کند وزنتان را کنترل، ماهیچه ها را تقویت کرده و حتی عمر طولانی تری داشته باشید.

 

آداب غذاخوردن خود را حفظ کنید

در زمان غذاخوردن از بهترین چنگال خود استفاده کنید. آداب خوب غذاخوردن ، نشان می دهد که رفتاری درجه یک دارید و فکر می کنید که دوستانتان نیز این گونه هستند. آداب خوب غذاخوردن ، مانند حفظ ژست خوب، جویدن با دهان بسته و عذرخواهی کردن از دیگران هنگام ترک سفره هستند.

 

دستانتان را تمیز نگه دارید

آیا بیمار هستید و از بیماری و خسته بودن ، به تنگ آمده اید؟ دستان خود را 20 ثانیه قبل از آشپزی یا غذاخوردن و بعد از دستشویی رفتن بشویید. این کار همیشه یکی از مهمترین راه های پیش گیری از سرماخوردگی و آنفولانزا است. اگر صابون و مایع دستشویی ندارید، از الکل ضدعفونی کننده استفاده کنید.

 

عطر بزنید

با عطر زدن اعتماد به نفس خود را افزایش دهید. با عطر زدن احساس بهتری پیدا می کنید که باعث می شود برای دیگران جذاب تر شوید. لباس تمیز بپوشید و به طور منظم، خصوصا بعداز ورزش شدید، حمام بروید. از ادکلن ، شامپو و خوشبوکننده استفاده کنید که بوی آن ها با یکدیگر هم خوانی داشته باشد. به توصیه دندانپزشک خود ، با مراقبت از دندان و لثه ها، دهانتان را خوشبو نگه دارید.

 

لباس مناسب بپوشید

شیک پوش بودن حاکی از آمادگی شماست. برای کسب موفقیت کت و شلوار مشکی، خاکستری یا آبی پررنگ بپوشید. جوراب و کرواتی به رنگ مناسب و کفش تیره و واکس زده بپوشید. در انتخاب ادکلن سخت نگیرید. مو و ناخن هایتان باید تمیز باشند. در انتخاب جواهرات و موارد دیگر محتاطانه عمل کنید.

 

مهربان و مودب باشید

همگی ما برای شادبودن نیاز داریم که روابط خوبی داشته باشیم. مهربان بودن با اطرافیان ، نشان می دهد که برای آن ها ارزش قایل هستید. باعث می شود که احساس بهتری نیز داشته باشید. مودب بودن را تمرین کنید. مهربانتر باشید. به این طریق، بر دیگران اثر می گذارید و رفاه خود را بیشتر می کنید.

 

برای وقت شناس بودن وقت بگذارید

وقت شناس بودن نشان می دهد که افراد را تحت کنترل دارید و به آن ها احترام می گذارید و همگی قبل از آن است که حتی یک کلمه صحبت کنید. برای وقت شناس بودن آماده شوید. از تقویم و یادآورهای برنامه ریزی شده  استفاده کنید. قبل از حوادث و ملاقات های مهم برای آن ها آماده شوید. برآورد کنید که انجام کار چه قدر طول می کشد و برای موانع احتمالی برنامه ریزی کنید: مثل ترافیک سنگین.

 

از هر دستی بدهید از همان دست پس می گیرید

داوطلب شدن برای امور خیریه، از نظر جسمی و روحی مفید است. افرادی که به طور منظم داوطلب می شوند، در سطح بالایی از شادی، عزت نفس و موفقیت قرار دارند. مطالعات نشان می دهد افرادی که بخشش می کنند، عمر طولانی تر و روابط قوی تری دارند.

 

از زمان استفاده کنید

آیا می خواهید پیشرفت کنید و واقعا از موفقیت لذت ببرید؟ گه گاهی استراحت کنید. اشتباه است که فکر کنید تعطیلات ، زمان وقت هدردادن است. وقت گذاشتن برای تجدید قوا، نه تنها انرژی شما را برای کار تجدید می کند، بلکه به شما کمک می کند تا از بیماری های مربوط به استرس و هیجان دوری کنید.

 

بلند بلند بخندید

بلندخندیدن داروی خوبی خصوصا برای قلب است. تحقیقات نشان می دهد که خنده ضربان قلب را منظم نگه می دارد و از حملات قلبی و بیماری قلبی جلوگیری می کند. از تماشای فیلم خوب یا کمدی با دوستانتان لذت ببرید. خنده را به برنامه روزانه خود اضافه کنید.

 

اعتدال را در پیش بگیرید

انجام کارها با رعایت اعتدال نشان می دهد که شما تحت کنترل هستید. با افراط ، از وقوع حوادث رنج می برید. غذای مناسب بخورید (میوه و سبزیجات)، به طور منظم مایعات بنوشید و در اکثر روزهای هفته ،حداقل 30 دقیقه ورزش کنید.

 

یاد بگیرید که عشق امری درازمدت است

ممکن است امروز زندگی شما کاملا متعادل و موفق نباشد. شاید فردا نیز این طور نباشد. زندگی خوب است. موفقیت زمانی حاصل می شود که برای چیزی که می خواهید تلاش کنید و قدردان موفقیتی که دارید ، باشید. عشق در درازمدت است.

 

گروه ترجمه مجله پزشکی مادر، زهرا احمدزاده ثانی آبادی
منبع: webmd.com