راه هایی مقرون به صرفه برای مبارزه با سرطان

اغراق نیست اگر به سرطان لقب مهم ترین و سخت ترین بیماری جهان امروز را بدهیم، بیماری که حتی شنیدن اسمش وحشت را به وجود ما راه می دهد. اما شاید سرطان به اندازه اسمش ترسناک و غیرقابل تحمل نباشد و بتوان با چند راهکار ساده تا حد زیادی از ابتلا به آن جلوگیری کرد. یکی از ساده ترین و در عین حال تأثیرگذارترین این راه ها تغییر در سبک زندگی و خوراکی هایی است که هر روز استفاده می کنیم، تغییراتی که اگر دائم و منظم باشند می توانند تا 60 درصد خطر ابتلا به این بیماری را کاهش دهد.

به گزارش مجله پزشکی مادر به نقل از شفقنا زندگی، اما اگر دوست دارید بدانید با خوردن چه خوراکی هایی می توانید از گرفتار این غول بزرگ اما شکست خوردنی نباشید گزارش ما را دنبال کنید.

سیب

وجود دو ترکیب ضد سرطان در میوه خوش طعم و خوش عطری هم چون سیب آن را به خوراکی با قدرت پیشگیری چشم گیر بدل کرده است. فلاونوئیدها و اسید فنولیک علاوه بر اینکه ازسلول ها در برابر سرطان محافظت می کند از تقسیم شدن سلول های سرطانی و پخش شدن آنها در بدن جلوگیری می کند.

سیر

در حال حاضر هیچ شکی وجود ندارد که خوردن سیر از ابتلا به انواع سرطان جلوگیری می کند، به ویژه سرطان هایی که مربوط به سیستم هاضمه می شود؛ مانند: سرطان روده و معده. مصرف یک حبه سیر در طول روز تأثیر شگفت آوری در دور شدن سرطان از ما ایفا می کند.

دانه کدوتنبل

کدوتنبل منبعی غنی از ویتامین E است، این ویتامین علاوه بر اینکه سلول های سرطانی را مهار می کند از سیستم ایمنی بدن در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند.

انگور

انواع مختلف دانه های انگور سرشار از آنتی اکسیدان هستند، ترکیبی که دارای خواص ضد سرطان است. این میوه مانع از فرایندهای شیمیایی می شود که پروتئین های بدن را به سرطان تبدیل می کند.

زردچوبه

کورکومین یکی از ترکیبات اصلی زردچوبه است که در کاهش خطر ابتلا به سرطان نقشی اساسی ایفا می کند. بنا بر تحقیقات دانشمندان: کورکوکین یکی از موادی است که برخی سلول های سرطانی از جمله تومورها را مهار می کند.

چای سبز

نوشیدن چای سبز حتی می تواند برای بیماران مبتلا به سرطان هم مفید باشد. اپی گالوکتشیت گالات موجود در چای سبز رشد سرطان را به تعویق می اندازد و نرخ سرطان ریه و معده را کاهش می دهد.

هویج

بتا کاروتن موجود در هویج، کمک قابل توجهی در کاهش سلول های سرطانی ریه، زبان، گلو، معده، روده، مثانه، پروستات و پستان می کند.

گوجه فرنگی

تحقیقات دانشمندان نشان داده است: خوردن هفتگی 7 تا 8 عدد گوجه فرنگی 40 درصد خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می دهد. علاوه بر این، در عدم ابتلا به برخی سرطان ها مانند ریه، روده، دهانه رحم و سینه نقش مهمی ایفا می کند.

انار

یکی دیگر از خوراکی مغذی که خواص ضد سرطانی بسیاری دارد انار است، میوه ای زیبا و سرشار از آنتی اکسیدان. تأثیر انار در کاهش ابتلا به سرطان های سینه، روده، ریه، پوست و پروستات انکار نشدنی است.

قارچ

اغلب قارچ ها حاوی مقدار قابل توجهی ساکاریدها به ویژه لنتینان هستند، ترکیبی فوق العاده که تأثیر بی نظیری در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد. علاوه بر این، قارچ ها منبعی غنی از بتا کاروتن و لکتین پروتئین هستند که از حمله سلول های سرطانی جلوگیری می کند.

انواع کلم

کلم بروکلی، گل کلم، کلم پیچ و کلم بروکسل سرشار از آنتی اکسیدان، لوتئین و زآگزانتین هستند که خطر ابتلا به انواع سرطان به ویژه سرطان پروستات را کاهش می دهند.

مجله پزشکی مادر