رژیم لاغری با قارچ به روش جولیا رابرتز

برای لاغر شدن رژیم های مختلفی وجود دارد که شاید بعضی از آنها برای تان عجیب باشد، از رژیم های تخم مرغ و ژاپنی گرفته تا رژیم سوپ کلم، رژیم سیب زمینی و. . . هر کدام از این رژیم ها مزایا و معایبی دارند و بهترین حالت این است که زیر نظر متخصص تغذیه و براساس شرایط بدنی رژیم متناسبی را دنبال کنید.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که بعضی از چهره ها هم برای حفظ تناسب اندام شان رژیم های مختلف و اغلب عجیبی را دنبال می کنند. نمونه اش جولیا رابرتز و ایمی آدامز هستند که از رژیم قارچ تعریف و تمجید کرده و به طرفداران شان گفته اند که به کمک این رژیم توانسته اند چربی های اضافی بدن شان را از بین ببرند. درباره این رژیم بیشتر بدانید و از مزایای قارچ برای سلامتی غافل نشوید.

رژیم قارچ چطور کار می کند؟

به گزارش دیلی میل، متخصصان تغذیه به شما می گویند که برای دنبال کردن این رژیم باید دو هفته یکی از وعده های رژیم غذایی روزانه تان را به مصرف قارچ اختصاص دهید و فقط قارچ بخورید. بهتر است این غذا به شیوه سالمی پخته شود. از این رو مصرف قارچ سرخ شده از سوی متخصصان توصیه نمی شود. قارچ بخارپز یا کبابی شده در فر انتخاب مناسب تری است. توصیه می شود که در این رژیم وعده ناهار یا شام را به قارچ اختصاص دهید، البته می توانید صبحانه هم یک غذای ترکیبی مثلا املت قارچ بخورید. رژیم قارچ برنامه ای است که افراد مشهوری چون جولیا رابرتز و ایمی آدامز برای لاغری دنبال کرده و از آن نتیجه گرفته اند. این افراد می گویند که با مصرف منظم قارچ خام توانسته اند اندام متناسب تری داشته باشند.

مزیت این رژیم چیست؟

با دنبال کردن این رژیم چربی های اضافه در کمر، باسن و پاها از بین می روند اما بالاتنه شما لاغر نمی شود. از این رو رژیم قارچ مناسب افرادی است که در بخش پایین تنه شان چربی های اضافه دارند و دل شان می خواهد این بخش از بدن آنها متناسب شود.

لوسی ویندهام، مربی تناسب اندام و متخصص تغذیه در مورد مصرف قارچ توصیه هایی دارد، او می گوید «شکی نیست که قارچ یک ماده غذایی قدرتمند است که خواص زیادی دارد. قارچ با داشتن کالری کم می تواند بخشی از رژیم های لاغری را به خود اختصاص دهد. علاوه بر این قارچ نسبت به منابع پروتئین حیوانی قیمت ارزان تری دارد.»

با وجود مزایای زیاد قارچ او به خانم ها هشدار می دهد که با خواندن ویژگی های مفید قارچ، بیش از حد از این ماده غذایی استفاده نکنند چون زیاده روی در هر کاری عوارضی به همراه دارد. ویندهام در ادامه می گوید:

« از این رو هنگام مصرف قارچ تعادل را در نظر بگیرید. واقعیت این است که اگر رژیم غذایی سالم و متعادلی را دنبال کنید که حاوی مواد غذایی طبیعی باشد این موضوع در کاهش وزن شما تاثیر دارد، البته در کنار اینها ورزش منظم روزانه را از یاد نبرید.»

قارچ چطور لاغر می کند؟

ژان جسکون، متخصص تغذیه دیگری است که در این باره به دیلی میل می گوید: «اگر یک وعده از رژیم غذایی تان را به مصرف قارچ اختصاص دهید این موضوع باعث می شود که در وعده بعدی غذاهایی با کالری کمتر مصرف کنید و به این ترتیب مجموع کالری های دریافتی بدن تان کمتر می شود چون قارچ ارزش غذایی بالایی دارد و با داشتن فیبر و پروتئین احساس سیری شما را افزایش می دهد. علاوه بر این فیبر موجود در قارچ عملکرد روده ها را بهبود می بخشد و سبب می شود از غذایی که می خورید رضایت بیشتری داشته باشید. در نتیجه زود گرسنه نمی شوید و به مصرف میان وعده های کم ارزش میل و رغبتی ندارید.»

چطور با رژیم قارچ لاغر شوید

به گفته متخصصان تغذیه مصرف قارچ نه تنها به کاهش وزن شما کمک می کند بلکه سبب می شود مواد مغذی بیشتری به بدن تان برسد. این نکته ای است که چهره هایی مانند جولیا رابرتز روی آن تاکید می کنند و برای حفظ تناسب اندام شان از این ماده مغذی غافل نمی شوند. رازی وجود دارد که بهتر است شما هم در اینجا از آن مطلع شوید، درواقع چربی های ذخیره شده در کمر آخرین بخشی هستند که تحت تاثیر رژیم های لاغری قرار می گیرند. از این رو سوزاندن چربی های این قسمت از بدن دشوار تر است اما قارچ در چربی سوزی این قسمت از بدن تاثیر دارد.

قارچ و درخشندگی پوست

ویتامین B، آهن و روی در قارچ موجود است که در سلامت پوست، مو و تقویت ناخن ها نقش دارند و به لطافت و درخشندگی پوست شما کمک می کنند. از این رو با مصرف قارچ نه تنها لاغر می شوید بلکه پوست شما درخشان و زیباتر می شود.

کاهش سطح کلسترول خون

قارچ یکی از منابع غذایی مفید برای پایین آورد سطح کلسترون خون است و هیچگونه چربی و کلسترولی در ترکیبات آن دیده نمی شود. علاوه بر این فیبر و آنزیم های ویژه ای که در قارچ وجود دارند به پایین آمدن سطح کلسترول خون کمک می کنند. به هر حال قارچ منبع خوبی از پروتئین کم چرب است که به سوزاندن کلسترول های مصرف شده کمک می کند و سبب می شود بین کلسترول بد و کلسترول خوب تعادل برقرار شود. همه این موارد به سلامت قلب شما کمک کرده و از بروز سکته قلبی و بسته شدن رگ ها پیشگیری می کنند.

رفع کم خونی

افرادی که به مشکل کم خونی دچار می شوند آهن خون شان پایین تر از سطح معمول است، درنتیجه در طول روز دچار سردرد و خستگی شده و عملکرد روزانه شان کاهش می یابد، علاوه بر این ممکن است مشکلات گوارشی هم سراغ شان بیاید. قارچ منبع خوبی از آهن است و بیش از ۹۰ درصد آهن موجود در آن توسط بدن جذب می شود که در سلامت عمومی بدن تاثیرگذار است.

مناسب برای دیابتی ها

قارچ ها یکی از مواد غذایی مناسب برای افراد دیابتی هستند. قارچ هیدرات های کربن بسیار کمی دارد و سرشار از پروتئین است. علاوه بر این از لحاظ داشتن ویتامین و املاح معدنی هم ماده ای مغذی به شمار می رود. ضمن اینکه مقادیر مناسبی از فیبر و آب هم در ترکیبات قارچ وجود دارد. مهم تر از همه اینکه قارچ دارای انسولین طبیعی است و به تنظیم قند خون، عملکرد پانکراس و کبد کمک می کند. این دو غده در شکل گیری انسولین و ترشح آن در بدن تاثیر دارند.

سلامت استخوان ها

قارچ منبع خوبی از کلسیم است و این ماده معدنی در سلامت استخوان ها و پیشگیری از پوکی استخوان تاثیرگذار است.

منبع: زندگی ایده آل