قهوه خطر بروز بیماری های قلبی را افزایش می دهد

به گزارش مجله پزشکی مادر به نقل از ایرنا، براساس نتایج این مطالعه خطر بروز مشکلات قلبی - عروقی برای همه مصرف کنندگان قهوه به ویژه کسانی که بیش از چهار فنجان قهوه در روز می خورند و در مصرف این نوشیدنی افراط می کنند، بسیار بیشتر است.
این محققان می گویند:بررسی ها نشان می دهد که احتمال بروز یک حادثه قلبی برای کسانی که در روز یک تا سه فنجان قهوه می نوشند سه برابر افراد معمولی است.
دکتر لوسیو ماوس متخصص بیماری های قلب و عروق بیمارستان سن دانیل فریولی ایتالیا و از اعضای این گروه تحقیقاتی می گوید:متخصصان تاثیر مصرف قهوه در فشار خون و برهم زدن متابولیسم گلوکز و اثرات متابولیکی آن در بدن را مورد مطالعه و بررسی قرار دادند.
به گفته وی نتایج این تحقیقات در کنگره 2015 انجمن قلب اروپا ارائه شد. در این مطالعه 12 ساله 201 نفر که بین 18 تا 45 سال سن،در سه گروه افرادی که قهوه مصرف نمی کنند، مصرف کنندگان عادی ( با یک تا سه فنجان در روز) و مصرف کنندگان بالای چهار فنجان در روز شرکت داشتند.
براین اساس از کل تعدادشرکت کنندگان در این پژوهش مصرف کنندگان عادی 62.7 درصد، افرادی که قهوه نمی خورند 26.3 درصد و 10 درصد نیز شامل مصرف کنندگان بیش از 4 فنجان در روز بودند.
نتایج این تحقیق نشان داد که تعداد 60 حمله یا حادثه قلبی عروقی را در این مدت در مصرف کنندگان قهوه ثبت کردند که 80 درصد حمله قلبی و سایر حوادث دیگر شامل سکته مغزی، بیماری های عروقی و نارسایی های کلیه بود.
همچنین نتایج نشان داد:کسانی که در مصرف قهوه افراط می کردند 4.3 درصد برابر بیشتر از دیگر کسانی که قهوه نمی نوشند و 2.9 برابر بیشتر از افرادی که یک تا سه فنجان در روز قهوه می خوردند،دچار حوادث قلبی شدند.
این محققان تاکید کردند که فشار خون بالا که مصرف قهوه آن را تشدید می کند منجر به افزایش بروز دیابت نوع 2 در افراد می شود، ضمن اینکه مطالعات در این سه گروه نشان داد که مصرف قهوه خطر بروز دیابت نوع 2 در افراد را به میزان 100 درصد افزایش می دهد.

مجله پزشکی مادر