برگزاری بیست و هفتمین کنگره بین المللی رادیولوژی در گفتگو با دکتر جلال شکوهی

دکتر جلال جلال شکوهی دبیر انجمن رادیولوژی ایران و رییس هیئت مدیره تعاونی رادیولوژی در گفتگوی خود با خبرنگار مجله پزشکی مادر در خصوص بیست و هفتمین کنگره بین المللی رادیولوژی عنوان کرد:کنگره امسال بیست و هفتم تا سی ام اردیبهشت ماه برابر با هفدهم می سال دو هزار و یازده در هتل المپیک تهران برگزار خواهد شد.در این گردهم آیی رادیولوژیست ها ،کارشناسان ارشد  و تکنولوژیست های این حوزه از پانزده کشور جهان ثبت نام نموده و گرد هم می آیند تا آخرین اطلاعات و مسائل این حوزه را مورد بحث و بررسی قرار دهند.

دکتر جلال شکوهی افزود:در این دوره محورهای گوناگونی چون سرو گردن،گوش و حلق و بینی ،نورورادیولوژی ، رادیولوژی دستگاه گوارش، مدیریت و اقتصاد انفورماتیک در رادیولوژی،رادیولوژی عمومی و ...  موضوعات اصلی این کنگره را تشکیل می دهند. ایشان از ویژگی های کنگره امسال را ایجاد یک بحث جدید به نام آی سی آر دانستند و گفتند : امسال ما به مسائل اجتماعی بیشتر اهمیت دادیم  ، مثل کنگره های اروپایی به دوستان امکان دادیم که خودشان را معرفی کنند . امسال  سه استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی،اردبیل به بررسی مسائل حوزه رادیولوژی در استان خود می پردازندو بدین سان  جایگاه فعلی رادیولوژی کمبودها ،پیشرفت هاو دستاوردهای جدید منطقه را عنوان نموده و بررسی می نمایند.

 

دکتر جلال شکوهی

دبیر انجمن رادیولوژی ایران از برگزاری نمایشگاه بزرگ تجهیزات پزشکی همزمان با کنگره بیست و هفتم خبر دادند که وسیع ترین نمایشگاه برگزار شده در طی سالهای برگزاری این کنگره می باشد که شرکت های مهم و فعال در حوزه رادیولوژی محصولات خود را در معرض نمایش پزشکان و متخصصان قرار می دهند.

وی عنوان کرد: این کنگره همراه با بیست و پنج کارگاه آموزشی است .صد و سی مقاله  به این کنگره ارسال شده است که از میان آنها شصت مقاله به صورت سخنرانی و سی مقاله به صورت پوستر ارائه می شود؛ در راستای این مقالات چندین سخنرانی با موضوعات خاص و پیشنهاد شده توسط سخنرانان داخلی و خارجی ارائه خواهد شد.

در پایان ایشان اظهار امیدواری کردند که همکاری بیشتر و نزدیک تری با وزارتخانه ها و ارگان های مربوطه بوجود بیاید که ما شاهد پیشرفت های بیشتری در زمینه تجهیزات رادیولوژی در کشور ایران باشیم.

مجله پزشکی مادر