ارتوپدی

سیستم اسکلتی عضلانی، در زندگی روزمره ما نقش بنیادی بازی می کند، و شامل استخوان ها، عضلات، مفاصل، تاندون ها و اعصاب است. بخش ارتوپدی و تروماتولوژی مرکز درمانی آنادولو، ، برای بیماران در زمینه ی تشخیص، درمان و توانبخشی اختلالات سیستم عضلانی اسکلتی خدمات با کیفیت بالا ارائه می کند.  
بعلاوه برای هر نوع ارتوپدی، تیم متخصص ما در مورد تومورهای سیستم اسکلتی عضلانی، وضعیت ستون فقرات، دست و اندام بالاتنه، و مشکلات پا، ارائه خدمات می کند.


زمینه های اصلی که گروه ارتوپدی به آنها می پردازد، عبارتند از:

• آرتروپلاستی مفصل (آرتروپلاستی زانو، شانه، باسن، آرنج)
• جراحی دست و اندام فوقانی
• انکولوژی ارتوپدی (تومور استخوان و بافت نرم، تومور متاستاتیک)
• جراحی آرتروسکوپی (آرتروسکوپی زانو، شانه، مچ پا، آرنج، مچ دست و لگن)
• جراحی ستون فقرات)  جراحی اندوسکوپیک، جراحی بد شکلی و کج شدگی(
• درمان درد مزمن ستون فقرات (اپیدورال، مفصلی و دیسک بین مهره ای )
• ارتوپدی اطفال
• جراحی شانه
• جراحی پا و مچ پا (روش رادیوفرکوئنسی برای درد مزمن پاشنه)
• صدمات ورزشی
• جراحی آسیب ارتوپدی
• میکرو جراحی ترمیمی و کاشت مجدد
• مسایل مرتبط با زایمان و صدمات جراحتی شبکه ی عصب بازویی
• عمل جراحی ارتوپدی تزریق های بوتاکس در مسائل مربوط به فلج مغزی (CP)

روش های ویژه درمان بخش ارتوپدی و تروماتولوژی:

آرتروپلاستی مفصل :آرتروپلاستی مفصل شامل روش پروتز، تعويض مفاصل به شدت فرسوده و یا از کار افتاده(آرتروتیک) است. معمولا برای  مفاصل زانو، لگن، شانه ها و آرنج ها بکار برده می شود. بخش ما همچنین قادر است عمل جراحی پیچیده پروتز مصنوعی که نیازمند تجربه بیشتری می باشد را  انجام دهد. این روش شامل قرار دادن پروتز های کاشته شده و آسیب دیده ی قبلی است.

جراحی دست و اندام فوقانی: ترمیم سندرم تونل مچ دست، سندرم تونل کوبیتال، انگشت ماشه، آرتروز مفاصل، تنها بخشی از توانایی جراحان دست و اندام فوقانی بخش ماست.


انکولوژی ارتوپدی: بخش ما، با موفقيت قادر به تشخیص و درمان بافت های سیستم عضلانی اسکلتی (استخوان، عضله، بافت همبند) مرتبط با تومورهای بدخیم و تومورهای خوش خیم، توسط متخصصین جراحی ماست. بخش ارتوپدی با همکاری بخشهای آسیب شناسی، انکولوژی پزشکی، انکولوژی تابش و انکولوژی اطفال بیمارستان خط مشی چند رشته ای را در درمان تومورهای ارتوپدیک و متاستاتیک، دنبال میکند.

جراحی آرتروسکوپی: آرتروسکوپی یک روش جراحی با حداقل تهاجم است که برای معاینه و درمان آسیب مفصلی، از یک آرتروسکوپ که از یک شکاف کوچک به مفصل داخل می شود، انجام می شود.  در این بخش روش آرتروسکوپی با موفقیت برای زانو، شانه، باسن، آرنج، مچ پا و مفاصل مچ دست انجام می شود.

بخش ستون فقرات: ما زیر یک سقف،با همکاری نزدیک پزشکان متخصص از فیزیوتوراپی و توانبخشی، الگولوژی (بخش درد(، اصلاح و ترمیم عیوب استخوانی و بخش جراحی مغز و اعصاب، برای فراهم آوردن بهترین درمان برای بیمارانی که از وضعیت ستون فقرات، درد قسمت پایین کمر و گردن رنج می برند کار می کنیم. به علاوه بخش جراحی ما قادر به ارائه انتخاب های درمانی سنتی برای درمان درد کمر و گردن در حالتهای خفیف  است.

حداقل تهاجم جراحی ستون فقرات :
حداقل تهاجم جراحی ستون فقرات در زیر میکروسکوپ یا با کمک یک آندوسکوپ گذرنده از بک شکاف کوچک انجام می شود. برخی از روش ها که تحت یک بی حسی موضعی انجام میشود، امکان بازگشت بیمار به خانه را در همان روز می دهد.

درمان کمر درد مزمن: تنها تعداد بسیار کمی از بیماران مبتلا به کمر درد مزمن، به جراحی نیاز دارند.  بسیاری از انوع درد را می توان با روشهایی که به جراحی نیاز ندارند، درمان کرد.  تزریق های اپیدورال درمان رویه مفصل، و درمانهای اینترادیسکال تحت کنترل فلوروسکپیک در درمانگاه درد ما، با موفقیت  انجام می شوند.  علاوه بر نقش  درمانی، این تزریق ها سهم عمده ای در تشخیص منبع درد بیمارانی که به درمانهای دارویی پاسخ نمی دهند، دارد.
تزربقهای اپیدورال و مفصل در درمان کمر درد مزمن سودمندي خود را ثابت کرده است.

ارتوپدی اطفال:
بخش ما، به شیوه ای موفقیت آمیز قادر به درمان بسیاری از مشکلات ارتوپدی مادرزادی، جراحتی و اکتسابی شامل کجی پا، بى قوارگى رشدی کفل، کج شدگى تيره پشت و ناهنجاریهای مادرزادی اعضای بالایی و پاینی بدن است. علاوه بر این، ما کارهای مربوط به رها سازی عضلات و تاندون، بلند سازی   و انتقال، همچنین بهره مندی از بوتوکس برای مشکلات مرتبط با اختلالات دماغى را انجام می دهیم.


جراحی شانه: درمان مشکلات شغلی و  مادرزادی شامل ورم مفاصل،  آسیب های روتاتورکاف ، علائم تصادف، جا انداختن دررفتگی های شانه هم به روش آرتروسکوپیک و هم با جراحی باز در بخش ما انجام می شود.  

جراحی پا و مچ پا:
ما قادر به درمان موفقیت آمیز پیچش و شکست استخوان پا، پینه های پا، انگشت پا  و درد مزمن  پاشنه هستیم.  

ما در درمان ناهنجاریهای کف پا، مرتبط با درد مزمن پاشنه، یک جلسه رادیوفرکانسی را به کار می گیریم. این روش مبتنی بر آسیب شاخه پریوستال عصب تحتانی پاشنه مرتبط با درد است. بیماران می توانند در همان روز به خانه بازگشته و به زندگی عادی ادامه خود ادامه دهند. این روش در درمان درد مزمن پاشنه بسیار موثر است، بخصوص اگر روش های سنتی شکست خورده باشد.

صدمات ورزشی: بخش ما برای آسیبهای مرتبط با استخوان، مفصل، عضلات مجاور و بافت نرم راه حل ارائه می دهد. در صورت امکان، درمان بازساختی و اصلاحی بصورت آرتروسکوپی  انجام می شود. سپس ورزشکار یک برنامه توانبخشی شخصی را شروع خواهد کرد.

جراحی آسیبهای ارتوپدیک: بخش جراحی آسیبهای ارتوپدیک، با تمام انواع شکستگی های حاد، دررفتگی استخوان، همچنین مفاصل و آسیبهای بافت نرم سروکار دارد.

میکرو جراحی بازساختی: پیوند بافتهایی مانند استخوان و/یا عضلات به یکدیگر بهمراه رگهای موجودشان از یک قسمت از بدن به قسمت دیگری که نیازمند می باشد. شایع ترین استفاده در درمان مردگی رگهای خونی سر استخوان ران، یا بازسازی  منطقه ی برش تومور است.

کاشت مجدد: روشی است که در آن اعضای قطع شده با روشهای میکرو جراحی، با استفاده از میکروسکوپهای جراحی پیشرفته، دوباره پیوند داده می شود.

جراحی شبکه ی عصب بازویی: تیم ويژه ما در رابطه با درمان کوتاه مدت و طولانی مدت آسیبهای مادرزادی و جراحتی شبکه ی عصب بازویی با تجربه است.