توشه و وسایل ضروری برای هر خانه در یک وضعیت اضطراری

اگر در جامعه شما فاجعه ای به وقوع بپیوندد ، ممکن است برای مدتی به غذا ، آب یا برق دسترسی نداشته باشید. با کمی وقت گذاشتن می توانید آب ، مواد غذایی ، توشه و وسایل ضروری را برای کل خانواده خود فراهم کنید.

با اینکه احتمال آن نمی رود  که یک موقعیت اضطراری،  موادغذایی را به مدت 2 هفته از دسترس شما خارج کند ، ولی بنا برتوصیه کارشناسان ، به همین مدت توشه لازم را  ذخیره کنید.

شاید هم لازم نباشد که برای تامین توشه ضروری چیزی بخرید. می توانید از غذای کنسروی ، مخلوط های خشک، و دیگر موادی  که در قفسه های آشپز خانه پیدا می شوند، استفاده کنید.

داشتن میزان زیادی آب آشامیدنی اولویت اصلی در هر وضعیت اضطراری است. یک  فرد در روز، حداقل به دو لیتر آب نیاز دارد. همچنین برای پخت و پز و بهداشت نیز نیاز به آب خواهید داشت. پس برای هر کس در یک روز ،  دستکم چهار لیتر آب  باید  ذخیره کنید؛ و  برای یک دوره 14 روزه ، جمعا 56 لیتر آب ، در توشه یک نفر باید ذخیره کرد.

مواد غذایی لازم را حداقل برای 3 روز ،ذخیره کنید، همچنین بسیاری از کارشناسان توصیه می کنند که ذخیره 2 هفته‌ای آب را، برای هر فرد از خانواده فراهم کنید. اگر امکان ذخیره این مقدار را ندارید هر قدر که می توانید ذخیره کنید. می توانید میزان نیاز بدن به آب  را با پایین نگهداشتن دمای محیط و کاهش فعالیت بدن، کمتر کنید.

همچنین شما باید حیواناتی که از آنها استفاده می کنید را نیز بحساب بیاورید.

اقلام زیر را برای تهیه  توشه سه روزه ، جهت استفاده در خانه ، دفتر کار ، یا در خودروی خود ، جمع آوری کنید:

آب- 12 لیتر برای هر نفر که از توشه استفاده خواهد کرد و 16 لیتر اضافه برای هر فرد یا حیوان خانگی در صورتی که در خانه خود محبوس شده باشید.

غذا- به میزان مصرف 3 روز در توشه و مصرف 4 روز اضافه برای هر فرد در خانه. نیز می توانید به میزان مصرف 2 هفته توشه ذخیره کنید.

اقلام مورد نیاز نوزادان  عبارتند از   پوشک، بطری شیر، پستانک، شیر خشک و دارو هایی که نیاز به یخچال ندارد.

اقلام مورد نیاز برای سالمندان عیارتند از، افراد معلول یا هر شخصی با حساسیت جدی – شامل غذاهای خاص، دندان مصنوعی، عینک اضافی، باطری سمعک، داروهای لازم، اسپری تنفسی و دیگر تجهیزات اساسی.

وسایل آشپزخانه،-کنسرو باز کن دستی،  وسایل غذا خوری یا فنجانها ، بشقاب ها و ظروف یک بار مصرف، چاقوی معمولی،  شکر و نمک، فویل آلومینیومی و پلاستیک بسته بندی، کیسه های پلاستیکی با درب های بسته شونده.

رادیو یا تلوزیون  پرتابل که با باطری کار می کند و باطریهای نوی یدکی ، چند عدد چراغ قوه با باطری اضافی.

جعبه کمک های اولیه

یک دست لباس کامل به همراه کفش برای هر نفر—شامل کفش یا چکمه محکم، بارانی و دیگر اقلامی که مناسب فصل باشد، مانند کلاه و دستکش، زیر پوش گرم، عینک آفتابی ، ماسک ضد گرد وغبار.

پتو یا کیسه خواب برای هر نفر

اقلام بهداشتی و سلامتی – شامپو، خوشبو کننده، خمیر دندان، مسواک، شانه و برس، مرطوب کننده لب، ضد آفتاب، لنزهای تماسی و لوازم آن و دارو های دیگر که مرتب مصرف می شوند، کاغذ توالت، صابون، ضدعفونی کننده دست، شوینده های مایع، موارد مورد نیاز بانوان، کیسه های زباله پلاستیکی ( با دوام بالا ) و گیره هایی ( جهت بهداشت شخصی)، سطلی با اندازه متوسط با دربی محکم ، گند زدا، مایع سفید کننده کلرین خانگی.

دیگر اقلام اساسی- کاغذ مداد، سوزن،نخ و طناب، آتش خاموش کن کوچک از نوع A-B-C ، قطره چکان، سوت، کتاب راهنمای آمادگی برای وضعیت اضطراری.

سرگرمی- شامل بازی ها و کتا بها، عروسک ها و حیوانات پارچه ای مورد علاقه کودکان

نقشه محل که در آن جاهایی که می توانید بروید و تلفن آنها مشخص باشد.

یک سری اضافی کلید و کارت شناسایی- شامل سوئیچ خودرو وکلید اموالی که متعلق به شماست و همچنین کپی گواهینامه رانندگی، پاسپورت و مدارک شناسایی ، پول، سکه و کپی کارتهای اعتباری ،کپی نسخه های پزشکی ،کبریت در ظروف ضد آّب ، چادری کوچک، قطب نما و بیل و بیلچه

این اقلام را در جعبه هایی که حمل آن آسان باشد جمع کنید، روی جعبه ها را به وضوح بنویسید و آنهارا در جایی که دسترسی به آنها آسان باشد بگذارید. کیف های پشمی، کوله پشتی، و جعبه های دور ریختنی پوشش دار برای نگهداری مناسب هستند. در هر صورتی که در خانه باشید یا در حال ترک محل باشید ، در وضعیت اضطراری،  شاید نیاز به دسترسی سریع به بسته وسایل ضروری خود  داشته باشید. بعد از وقوع حادثه،  داشتن تجهیزات مناسب می تواند به شما تحمل و بردباری لازم را در هنگام حبس شدن در خانه یا ترک آنجا را بدهد.

مطمئن شوید که نیاز های تمام افراد با استفاده از وسایل بسته ، کاملا برطرف می شود که شامل نوزادان، سالمندان و حیوانات خانگی هستند. خوب است که هنگام جمع آوری و تدارک بسته، از افرادی که آن را استفاده خواهند کرد نیز کمک بگیرید.

گروه ترجمه مجله پزشکی مادر، شهاب سخا
منبع: medhelp.org