طرح امداد نوروزی از 26 اسفندماه آغاز می شود

رييس مرکز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشکي کشور اعلام کرد: طرح امداد نوروزي با هدف ارايه خدمات و کمک رساني به مسافران نوروزي از 26 اسفندماه جاري آغاز مي شود.

'غلامرضا معصومی' در گفت و گوی خود اعلام کرد: این طرح که با همکاری مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور و حوزه های امدادی پلیس، راهداری و هلال احمر اجرا می شود تا ظهر 14 فروردین ماه سال 1390 ادامه دارد.

وی با اشاره به لغو تمام مرخصی های نیروهای امدادی مرکز مدیریت حوادث کشور در تعطیلات نوروز ادامه داد: یک هزار و 830 پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی به ویژه در جاده های کشور آماده ارایه خدمات بهداشتی و سلامتی به مسافران نوروزی هستند.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی همچنین از برپایی ایستگاه های سلامت در ایام نوروز خبر داد و گفت: بیش از 100 ایستگاه سلامت با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی کشور در تمام نقاط کشور راه اندازی می شود تا خدمات اولیه درمانی و سرپایی را ارایه دهد.

وی افزود: بطور مثال مسافران نوروزی درصورت ابتلا به سردرد، استفراغ یا اسهال یا درصورت فراموش کردن داروی خود می توانند بصورت رایگان از خدمات و داروهای این ایستگاه سلامت استفاده کنند.

معصومی به افرادی که بطور دایم داروهایی مانند داروی فشار خون یا دیابت مصرف می کنند، توصیه کرد: حتما داروهای خود را در مسافرت همراه داشته باشند چراکه به دلیل تعطیلات ، ممکن است داروخانه های مسیر تعطیل باشند.

وی یادآور شد: هماهنگی های لازم با بیمارستان های کشور نیز برای هرچه بهتر اجرا شدن طرح امداد نوروزی انجام شده است.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی با یادآوری حضور هفت میلیون مسافر نوروزی در روز اول فروردین امسال در مشهد گفت: بیشترین خدمات رسانی با توجه به نقاط تراکم مسافران نوروزی در مناطقی مانند مشهد و منطقه شمال کشور صورت خواهد گرفت.

منبع: ایرنا